Ministerul Economiei si-a rezervat in acest an 19 milioane de lei (4,2 milioane de euro) pentru recrutarea unor manageri profesionisti la 16 companii de stat. Pentru fiecare companie, costul mediu de recrutare se apropie de 120.000 de euro. Potrivit informatiilor disponibile in piata de recrutare, suma necesara pentru recrutarea unui manager de top variaza intre 10.000 si 25.000 de euro.

Recrutarea noilor sefi va fi facuta conform ordonantei de urgenta 109/2011 privind guvernanta corporatista a intreprinderilor publice. Suma va include si serviciile de asistenta cu privire la remuneratia fixa, la bonusurile anuale de performanta, la stabilirea criteriilor si obiectivelor de performanta ale directorului general, respectiv ale membrilor Directoratului in sistem dualist.

Ministerul Economiei vrea sa atraga in acest an manageri profesionisti la companiile Salrom, SN Apelor Minerale, Santierul Naval 2 Mai, ICEM, Eurotest, Cupru Min, Baita SA, CIR SA, Institutul de Proiectari Chimice IPROCHIM, Compania pentru Investitii in Turism, Neptun-Olimp SA si la cele cinci filiale ale Transelectrica.

„Totodata, la Transelectrica, unde recrutarea si selectarea administratorilor a fost facuta in anii anteriori, sunt inregistrate in acest moment posturi vacante in Consiliul de Supraveghere, si, pe cale de consecinta, este necesar sa se demareze in cel mai scurt timp achizitia de astfel de servicii in vederea ocuparii pozitiilor vacante”, precizeaza Ministerul Economiei.

Alti consultanti, alte cheltuieli

Pe de alta parte, Ministerul Economiei va cheltui in acest an 9,5 milioane de lei cu plata onorariilor pentru consultanti, agenti de privatizare sau firme de avocatura si cele pentru pregatirea si realizarea privatizarii societatilor comerciale.

„Pentru realizarea proceselor de privatizare derulate in conformitate cu prevederile legale in vigoare si avand in vedere specificul operatorilor economici din portofoliul Ministerului Economiei, se impune selectarea unor firme de specialitate atat in acordarea consultantei juridice in domeniul privatizarii, cat si selectarea unor firme specializate in evaluarea agentilor economici din portofoliu”, arata Ministerul Economiei.

Din suma totala, 4,6 milioane de lei vor intra in conturile societatilor civile profesionale de avocatura care asista Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului in derularea proceselor de vanzare a pachetelor de actiuni detinute la Sanevit 2003, Plafar si Santierul Naval Mangalia, precum si de atragere de investitii la Cupru Min.

Aproape 700.000 de lei vor costa firmele de avocatura care acorda consultanta de specialitate necesara valorificarii creantelor detinute asupra societatilor la care Ministerul Economiei este actionar de catre alte institutii publice, regii autonome, ori societati cu capital majoritar sau integral de stat.

Pentru „alte activitati” necesare si premergatoare realizarii privatizarii, printre care sunt enumerate publicarea anunturilor privind oferta de vanzare, realizarea spoturilor si a clipurilor publicitare, organizarea simpozioanelor pentru a face publica oferta de privatizare a Ministerului Economiei, cheltuieli cu taxe de timbru, cautiuni, traduceri, legalizari, cheltuieli servicii curierat, cheltuieli cu citarea prin publicitate a partilor in dosarele instrumentate de DPAPS, este alocata suma de 4,2 milioane de lei.

Nu in ultimul rand, 1,2 milioane de lei vor disparea in operatiunile aferente dizolvarii voluntare si lichidarii unor societati comerciale afalte intr-o situatie economica „precara”, printre care se numara Oltchim, Romplumb, Moldomin, Remin, Minbucovina, IPIU Consulting Engineering, Constructii Aeronautice, Ciucas SA, Hotel Cota 1400, Carmen Silva si Predeal SA, potrivit Ministerului Economiei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri