Romanii au prins gustul investitiilor in confortul si personalizarea caminului, iar acest lucru este evidentiat si de numarul tot mai mare al clientilor care opteaza pentru ferestrele cu “acces direct” la stele, un rasfat pentru care acestia sunt dispusi sa plateasca si 1.000 de euro pentru o singura astfel de solutie.

Reprezentanta locala a companiei Velux, cel mai mare producator de ferestre pentru mansarde la nivel local si un important jucator la nivel global, a raportat anul trecut afaceri de 5 milioane de euro, iar estimarile se pastreaza pe un trend pozitiv si in acest an, cand compania mizeaza pe un plus de cel putin 10%. Si Velux este o companie care a trecut prin criza care a prabusit business-ul din 2008, o valoare a afacerilor care ar urma sa fie atinsa in anii urmatori.

“Sunt 80 de milioane de europeni care locuiesc in case cu multa umezeala, un real pericol pentru sanatate, existand riscul de a dezvolta astm bronsic sau chiar pneumonie. Studiile arata ca 90% din timp este petrecut in interior si trebuie sa avem mare grija de climatul interior. Copiii care sunt expusi la medii aerisite beneficiaza de o crestere cu 50% a atentiei si a concentrarii. Caminul este extrem de important si inclusiv romanii au inteles acest detaliu si au ajuns sa puna pret pe sanatate”, spune Noemi Ritea (foto mai jos), director general Velux Romania.

Velux, companie care aniverseaza anul acesta 20 de ani de prezenta la nivel local, a derulat pana in prezent proiecte pentru pensiuni, hale industriale, dar “core-business-ul” ramane cel al proiectelor rezidentiale, in special al caselor unifamiliale.

“Pentru un proiect de casa, romanii opteaza pentru 10 astfel de ferestre de mansarda. Pretul unei singure ferestre porneste de la 750 de lei si poate ajunge si la peste 4.000 de lei, insa valoarea medie platita de clienti se situeaza in jurul valorii de 1.500 de lei, cost care nu include si montajul”, a mai precizat Noemi Ritea, raspunzand unei intrebari adresate de jurnalistul wall-street.ro.

Noemi Ritea, Velux: Afacerile cresteau si cu 75% inainte de criza. Incercam sa recuperam decalajul

Criza si-a spus cuvantul si in afacerile Velux, o companie care raporta cresteri ale afacerilor si de 75% in anii de boom imobiliar, insa dupa dusul rece al recesiunii, producatorul de ferestre pentru mansarda a revenit pe o panta ascendenta de crestere.

“Pana in anul 2008 am raportat evolutii an de an pe plan local, cresteri care in anii de boom urcau la 50, 60, chiar 75%. Dupa criza clientii au devenit mult mai rezervati si nu mai iau atat de usor credite. Un om cand decide sa isi construiasca o casa o va face ca pe o investitie pentru o perioada de cel putin 50 de ani. (…) In 2009 am inregistrat un declin semnificativ al business-ului la nivel local, lucru care ne-a facut sa ne uitam spre resurse si sa ajungem sa renuntam inclusiv la o parte din echipa. In prezent business-ul si-a revenit pe crestere, in ultimii ani raportam cresteri anuale de peste 10%, creste si numarul de colegi din echipa, iar pana la finalul anului vom depasi 5,5 milioane de euro”, a mai punctat Noemi Ritea.

O problema din care Romania nu mai iese: lipsa specialistilor, cea mai mare piedica in dezvoltarea sanatoasa a tarii

Managerul Velux a mai adaugat faptul ca Romania are nevoie de reintroducerea scolilor profesionale, fiind o lipsa acuta de specialisti montatori pe acest segment.

“Scoala de montatori ar fi o mare oportunitate si o mare nevoie pentru intreaga industrie. Din pacate nu mai avem specialisti si o astfel de scoala ar fi binevenita. Ne-am aflat in dese randuri in situatia de a cauta si de a identifica cu greu specialisti, dar am gasit pana la urma solutii. Chiar si asa, este nevoie de reintroducerea unor specializari de acest fel si cautam sa identificam o strategie in acest sens”, a mai punctat directorul general Velux Romania.

De o bariera similara se lovesc si producatorii de acoperisuri din Romania, care sustin ca vidul de specialisti este greu de acoperit.

Intr-o discutie despre evolutia Romaniei intr-o directie corecta, Dragos Irimescu (foto mai jos), directorul general al grupului Wetterbest, unul dintre cei mai mari producatori de invelitori metalice la nivel local, sustine ca aceasta lipsa acuta de specialisti in orice domeniu, nu neaparat in cel al productiei si montajului de invelitori metalice, este una dintre principalele probleme care ne trag in jos ca tara si ne diferentiaza de alte tari.

“In anul 1986 lucram la Mefin Sinaia, iar pe vremea aceea locatia deservea drept fabrica de pompe hidraulice, practic inima motoarelor diesel, fiind una dintre principalele tari in care se dezvoltau astfel de produse. Timpul a trecut, iar astazi industria romaneasca este la pamant. (…) In 1986 am fost angajati 28 de ingineri. Eram multi si nu era de lucru pentru atatia oameni – dar in prezent tara sufera de un vid de specialisti. Romanii sunt consumatori de produse putin verificate, controlate si putin trecute prin mainile specialistilor”, a declarat Dragos Irimescu, unul dintre primii antreprenori romani care au adus si produs in Romania acoperisuri sau ceea ce astazi poarta numele de tigla sau invelitoare metalica.

Ca si in cazul altor meserii, aceasta lipsa de specialisti, dar si total dezinteres venit din partea autoritatilor pentru a incuraja tinerii sa urmeze calea unui anumit domeniu, au facut ca multi oameni cu potential sa plece din Romania si sa isi dezvolte o cariera si o familie peste hotare. Iar acest lucru nu ar trebui sa ne mire, din moment ce tot mai multi romani ajung sa performeze in tarile dezvoltate din intreaga lume si sa fie adevarate referinte si recomandari pentru multi dintre noi.

Velux detine in prezent 17 unitati de productie in 9 tari, 15 dintre acestea fiind localizate in Europa. Cea mai apropiata unitate de productie a companiei se afla in Ungaria.

Piata producatorilor de ferestre pentru mansarda este disputata de mai multi producatori, printre care Velux, Fakro, Dakea, Roto sau Optilight.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri