Kingfisher lucreaza la platforma IT a viitorului magazin online Brico Depot si analizeaza deschiderea de noi magazine: ce planuri are retailerul de bricolaj

Brico Depot, unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj prezenti pe piata din Romania, detinut de catre britanicii de la Kingfisher, are planuri mari pe piata locala DIY, acolo unde pregateste o serie de investitii in dezvoltarea lantului de magazine, a optimizarii activitatii, cat si a diversificarii canalelor de vanzare.

Un prim pas in tot acest proces de dezvoltare a fost realizat inca de anul trecut, cand lantul de bricolaj a finalizat procesul de modernizare a tuturor celor 15 magazine preluate de la francezii de la Bricostore, si inca de atunci retailerul a inceput sa caute solutii pentru optimizarea si mai buna a activitatii pe care o desfasoara.

Rezultatele Brico Depot nu au intarziat sa apara, tot procesul de modernizare a activitatii a condus la intrarea pe break-even a activitatii locale (cand veniturile sunt egale cu cheltuielile – n.red.). La inceputul acestui an, retailerul de bricolaj a demarat un proces de repozitionare a mai multor spatii comerciale din tara, in care au adaugat un spatiu destinat sectorului de gradinarit si tot de la inceputul anului compania a inceput procesul de inlocuire a 30% din totalul gamei de produse comercializate. Tot acest proces, precum si multe alte investitii, ar trebui sa contribuie la consolidarea activitatii Brico Depot in Romania.

“Am reusit ca anul trecut sa ajungem pe breakeven, dar sa si optimizam numarul de angajati din magazine, unele spatii comerciale fiind completate de un plus de 15% in personal. Cand am ajuns in Romania am mers din Bucuresti in orasele secundare si am vazut ca foarte multe locuinte aveau curte si gradina. Pana atunci, conceptul Brico Depot nu avea in portofoliu foarte multe produse destinate acestei categorii, iar in ultima perioada am inceput sa ne optimizam spatiul din interiorul centrelor comerciale si am completat gama de produse comercializate cu solutii pentru gradina. Spatiul alocat acestei zone se ridica, in medie, la 1.000 mp in fiecare magazin, dar sunt si centre comerciale in care zona dedicata este mult mai restransa sau chiar inexistenta”, a declarat Christian Mazauric (foto mai jos), directorul general Brico Depot Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

De la inceputul lui 2017, Brico Depot a demarat inlocuirea a nu mai putin de 30% din gama de produse si inlocuirea acesteia cu noi solutii destinate casei si gradinii.

“Planurile in acest an vizeaza inlocuirea a nu mai putin de 30% din gamele de produse vandute, iar acest proces a fost demarat deja in prima parte a acestui an. Vom schimba produse, vom inlocui unii furnizori si vom optimiza oferta disponibila cu produse care se ragasesc si in celelalte magazine din tarile pe care opereaza Brico Depot. (…) In centrul comercial din Baneasa am lansat deja un showroom pentru solutii destinate baii”, a mai punctat Christian Mazauric.

Brico Depot accelereaza spre online: “Pana la finalul anului platforma este in picioare”

Un pas important al retailerului de bricolaj, dar si o prioritate pentru CEO-ul companiei sunt reprezentate de intrarea companiei pe segmentul vanzarilor online.

“Pana la finalul acestui an punem la punct infrastructura IT, platforma de eCommerce si ne uitam cu atentie, intr-o prima etapa, spre conceptul de click & collect”, a spus Mazauric pentru wall-street.ro.

Despre planurile in mediul virtual Christian Mazauric a vorbit inca din 2015, cand anunta intentiile de a accesa si platforma vanzarilor online.

“Internetul ne va ajuta in business, iar daca nu creezi o diferentiere nu poti performa in aceasta piata. Lucram la un sistem, care in prima parte va oferi posibilitatea utilizatorilor de a comanda produsele de pe site si de a le putea ridica direct din magazinele noastre. Conceptul <<Click & Collect>> ar urma sa fie implementat chiar de anul viitor si va oferi posibilitatea cientilor sa isi achizitioneze produsele de pe site-ul Brico Depot si sa vina, intr-o prima etapa si sa le ridice din locatiile noastre. Ulterior, acest concept ar urma sa se dezvolte si sa il putem duce in stadiul de <<Click & Deliver>>, dar va fi nevoie de timp pentru implementare”, spunea Christian Mazauric in toamna anului 2015.

In opinia managerului Brico Depot, un canal online dedicat vanzarii de produse de bricolaj inca nu isi are rostul pe piata locala, din cauza ca livrarea unor anumite produse, asa cum este cazul celor de mare tonaj, se realizeaza dificil.

Una dintre cele mai importante directii pentru business-ul Brico Depot va fi in continuare cea legata de expansiunea business-ului, un plan anuntat inca de la preluarea pozitiei de CEO in cadrul companiei.

“Vom dezvolta si noi magazine, insa de fiecare data cand in retail se vorbeste despre interesul pentru noi spatii comerciale in anumite zone tarifele cresc si cu 20%. Vom mai deschide magazine in Bucuresti, este o piata foarte importanta pentru noi, dar si in orase cheie inca neacoperite. Suntem atenti la noi oportunitati si ne concentram deocamdata pe optimizarea operatiunilor la nivel local. Vrem sa reincepem expansiunea in Romania si urmarim cu atentie terenuri pentru noi magazine. (…) Este un moment ideal pentru achizitia de viitoare spatii pentru deschiderea de magazine. O zona cu mare interes este estul Capitalei. In Bucuresti ne asteptam sa avem undeva la cel mult 5-6 spatii comerciale. Ne dorim ca viitoarele magazine sa fie dezvoltate de la zero si nu intentionam sa inchiriem spatiile comerciale sau sa cumparam magazine sau lanturi de magazine concurente”, a mai adaugat Christian Mazauric.

Brico Depot investeste 800.000 de euro in campania lansarii noului catalog de produse: 30% din valoare, doar revista

Brico Depot a alocat un buget de circa 800.000 de euro in campania lansarii unui nou catalog de produse, ce cuprinde peste 12.000 de repere in cele peste 336 de pagini dedicate acestuia, cu solutii pentru casa si gradina.
Investitia, spun reprezentantii companiei, nu este mare, dar reprezinta o unealta extrem de apreciata de clientii lantului de bricolaj.

“Romania este singura piata pe care operam un astfel de catalog, pe care ne propunem sa il lansam annual si care contribuie la fidelizarea clientilor si la posibilitatea de a ajunge mai usor la acestia”, au spus reprezentantii Brico Depot pentru wall-street.ro.

Kingfisher (proprietar al brandului Brico Depot – n.red.) este unul dintre cei mai mari jucatori prezenti pe piata locala de bricolaj, unde mai concureaza cu retaileri precum Dedeman, Arabesque, Leroy Merlin, Praktiker sau Hornbach.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri