Romania este o piata ideala pentru producatorii de motounelte agricole si solutii destinate zonelor verzi, a gradinii si imprejurimii casei, iar ultimii ani au demonstrat ca tara noastra a recuperat decalajul fata de alte state mai dezvoltate, dar si o schimbare de mentalitate a utilizatorilor romani care au inceput sa foloseasca solutii profesionale in activitatile desfasurate.

Pentru Stihl, cel mai mare producator global de motounelte agricole, dar si liderul pietei locale de profil, Romania este printre cele mai importante piete in regiune si se contureaza un nume tot mai important la nivel european.

“Al doilea telefon in Europa de Est, dupa Polonia, vine in Romania, dar ma astept ca acest lucru sa se schimbe la nivel de tara in absolut toate domeniile. (…) Hans Stihl, unul dintre executivii companiei germane, a zis ca vom progresa cu 20% in acest an. Cand ne va vizita ii vom da dreptate. Daca ne comparam cu Polonia, pana anul trecut a fost incurajator, dar din acest an ne apropiam cu principalul grup de produse din Romania cu cel din Polonia. Romania arata bine, dar nu putem trai din amintiri. Imaginea buna nu rezista mult in business. Romania deja incepe “sa isi foloseasca populatia” pentru multe afaceri si business-uri. In domeniul nostru de activitate suntem peste piete precum Cehia, Slovacia, Ungaria sau Ucraina, iar Polonia este un obstacol care poate fi depasit”, a declarat Ioan Mezei (foto cover), directorul general Stihl Romania.

Grupul german Stihl a raportat la nivelul anului trecut un rulaj de circa 30 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul anterior, iar evolutia a depasit asteptarile companiei pe o piata in care toti jucatorii au avut de castigat, iar valoarea totala a acesteia a depasit pentru prima data 150 de milioane de euro. Principalii jucatori pe piata locala de profil sunt Stihl, Husqvarna sau Ruris Craiova.

Intrebat despre o eventuala investitie a grupului german intr-o fabrica in Romania, seful Stihl sustine ca, daca pe lista investitorilor straini nu vine un mare conglomerat international, pentru orice alt nume nu exista conditii de cost minimale in privinta scutirii de taxe si impozite.

“Cine are nevoie de productie de masa, are nevoie de furnizori pentru un cost redus de fabricatie. Ne putem bate cu Asia, dar nu avem suficiente resurse. Obiectivul nostru este sa reusim sa oferim de lucru, dar pentru acest lucru este nevoie de identificarea anumitor nise, sa trecem practic de la oamenii care asambleaza, la cresterea numarului de locuri de munca. (…) Crearea de locuri de munca nu mai este suficienta. Important este sa aducem valoare adaugata. Va fi necesara o reconversie profesionala a multor angajati in anii urmatori”, a mai punctat Ioan Mezei.

Cum tot mai multe afaceri de productie isi orienteaza activitatea spre pietele din China, managerul Stihl sustine ca daca in urma cu mai multi ani era un risc pe care acestea si-l asumau, in prezent standardele sunt foarte ridicate.

“Made in China nu mai este o recomandare negativa. Nu mai este cum era in urma cu 10 ani. Astazi tehnologia s-a dezvoltat pe toate pietele in care exista activitate de productie”, a mai precizat Mezei.

Stihl investeste 6 mil. euro in extinderea showroom-ului din Otopeni

Producatorul german de motounelte agricole Stihl a demarat o investitie de 6 milioane de euro in extinderea spatiului detinut in Otopeni, care deserveste atat spatiul de birouri al companiei, un spatiu destinat showroom-ului de produse, un depozit, cat si un atelier de service specializat in mentenanta echipamentelor comercializate.

Proiectul, ce vizeaza extinderea spatiului, are termen de finalizare in prima parte a anului viitor.

„Avem in vedere o extindere pentru suprafata logistica de 3.000 mp impusa de dezvoltarea business-ului nostru, dar si extinderea cu 300 de mp a spatiului destinat pregatirii personalului tehnic. Facilitatea de training este unica la nivel national pentru industria noastra si vizeaza angajatii dealer-ilor Stihl din toata tara”, a declarat Ioan Mezei, director general Stihl.

In prezent, reteaua Stihl numara peste 360 de magazine la nivel national, iar compania a demarat inca anul trecut un amplu proces de reconfigurare vizuala a spatiilor comerciale, investitie evaluata la peste 5 milioane de euro.

„Numarul magazinelor care vor fi aduse la noi standarde in acest an va creste cu 80%. Cel mai inalt standard de magazin este denumit flagship store, la nivel national existand 50 de astfel de spatii. Anul acesta ne propunem sa inauguram cel putin 20 de magazine de acest fel.

Piata motouneltelor agricole, un domeniu in care se regasesc branduri precum Stihl, Husqvarna sau Ruris Craiova, a revenit pe crestere, estimarile aratand o evolutie importanta in cursul anului trecut, potrivit jucatorilor din piata, iar cresterea s-a resimtit ca urmare a politicilor fiscale care ar fi sporit nivelul consumului inclusiv in acest sector.

In acest fel, piata motouneltelor agricole a consemnat o crestere in 2016 si a ajuns, in valoare, la circa 150 de milioane de euro. Principalul producator de profil a fost compania Andreas Stihl Motounelte SRL (Stihl Romania), care a consemnat un plus de 20% in business, la o valoare de circa 30 de milioane de euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Setari Cookie-uri