Guvernul a alocat programului de sustinere a internationalizarii firmelor romanestii, pentru 2017, 5 milioane de lei, dintr-un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017 – 2020. Rreprezentantii oamenilor de afaceri sustin ca suma este “inadmisibila”.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ilan Laufer, sustine ca acesta este un program care va permite companiilor din Romania sa se internationalizeze, sa participe la targuri si misiuni in strainatate pe cont propriu.

“Lucrul acesta nu s-a intamplat pana acum. Companiile urmau sa mearga, intr-o forma sau alta, la targuri prestabilite si urmau sa fie 5 , 7 sau
10 companii. In cazul in care nu se intrunea acest numar, nu se mai mergea. Bugetul alocat pentru programul programul de internationalizare este de 71 de milioane de lei, pe mai multi ani. Pentru 2017, bugetul este de 5 milioane de lei”, a explicat Laufer in cadrul unei intalniri cu reprezentantii IMM-urilor.

Suma maxima pentru o firrma este de 50.000 de lei pe an

Potrivit acestuia, principiul alocarii sumelor este “primul venit, primul servit, dupa analiza companiilor”, iar suma maxima este de 50.000 de lei, anual, pentru o firme, cu o contributie proprie de 10%.

Finantarea se acorda pe categorii de activitati, cea mai mare suma urmand a se aloca pentru participarea individuala la un targ international, cu stand propriu, maxim 30.000 de lei.

Retail jobs

Oamenii de afaceri considera ca suma este infima si fac apel la Guvernul Romaniei sa aloce bugete serioase pentru a impulsiona exportul, unul dintre cei trei piloni importanti ai cresterii economice, alaturi de consum si investitii.

Valvis (AOAR): Eu aloc doar pentru firma mea 4 milioane de euro anual pentru promovare

“Cand este vorba de industria alimentara sau de servicii este foarte importanta o dimensiue - la orice consumator la nivel international, impreuna cu produsul merge si imaginea tarii. Nu se cumpara un vin international, daca nu stii de unde este. Nu se cumpara un produs alimentar, daca nu stii de unde este. Nu se vinde turismul, daca nu se stie brandul tarii. Consider inadmisibil ca efortul statului pentru barandul de tara, pentru promovarea imaginii Romaniei, sa fie anual la un nivel de 2 milioane de euro, cand numai pentru societatea mea eu am acordat 4 milioane de euro. Este inadmisibil ca atunci cand vorbim de creterea economica sa vorbim de fiscalitate si sa nu vorbim de al treilea pilon, exportul. Eu fac un apel la orice guvern al Romaniei, fac un apel la Guvernul Tusose, sa aloce bugetele pentru a creste al treilea pilon al dezvoltarii economice”, a declarat recent vicepresedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), Jean Valvis.

Potrivit unui comunicat al Executivului, prin programul de internationalizare se finanteaza: participari individuale la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, participari individuale la misiuni economice organizate in strainatate, crearea identitatii vizuale a unui IMM (marca, sigla, slogan), realizarea unui site pe internet/ aplicatie pentru mobil, pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor promovate, in limba romana si limba engleza/ alta limba de circulatie internationala, participari ale angajatilor la cursuri de pregatire, in tara si/ sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/ serviciilor pe noi piete, analize si studii de piata etc.

Citeste si:
Lensa vrea să-si dubleze numărul de magazine și să treacă și...
În ce orașe vrea Lensa să...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri