In spatele cresterii cu 7% a pietei bunurilor de folosinta indelungata inregistrata in 2017 a stat majorarea preturilor ca urmare a inflatiei si nu cresterea volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016, potrivit GfK Romania. In privinta canalelor de distributie, romanii se indreapta tot mai mult spre comertul modern (retele de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, magazine de proximitate, magazine cash&carry) pentru a-si face cumparaturile, alegand acest canal de distributie a produselor in proportie de 59% in 2017, o crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de 2016.

Piata FMCG a inregistrat in 2017 o crestere semnificativa de 7% pentru bunurile de folosinta curenta cumparate pentru consumul casnic, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania. In spatele aceste evolutii pozitive a pietei a stat majorarea preturilor ca urmare a inflatiei si nu cresterea volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016. Cu toate acestea, consumatorii romani s-au orientat si in acest an catre produse superioare din punct de vedere al pretului - fenomen numit up-trading.

Din ce tip de magazin isi fac romanii cumparaturile?

La final de an 2017, comertul modern a inregistrat o cota de piata de 59% in crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de 2016. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au avut cele mai acelerate cresteri. In comertul modern, romanii isi fac cumparaturile in proportie de 27% din hipermarketuri, pe locul al doilea situandu-se supermarketurile (16%) si magazinele de tip discount (11%). Comertul traditoonal (magazine de sine statatoare, cu suprafete mici, care nu apartin unei retele) sunt preferate de catre romani, atunci cand vine vorba despre achizitionarea bunurilor de larg consum, in proportie de 41%.

Hipermarketurile raman cel mai important canal modern de cumparare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumparatori, insa cosurile au ramas la nivelul anului precedent. Magazinele de tip discount au avut vanzari in crestere datorita faptului ca oamenii au platit in medie mai mult la fiecare act de cumparare si au achizitionat mai des din aceste formate, potrivit GfK Romania.

Supermarketurile au beneficiat de o frecventa medie de cumparare mai ridicata si de cosuri mai mari. Raman in continuare cel mai vizitat retailer. Magazinele de proximitate au avut cea mai buna dinamica. Au reusit sa recruteze noi cumparatori, i-au atras mai des in magazine si i-au convins sa cheltuiesca sume mai mari la un act de cumparare. Evolutia pozitiva a fost influentata si de expansiunea acestor formate. In ansamblu, in 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate, potrivit GfK Romania.

Produsele de ingrijire a locuintei, cea mai mare crestere in 2017

Produsele de ingrijire a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in 2017, de aproape 10% in valoare, conform raportului realizat de catre GfK Romania. Peste media pietei au crescut si lactatele (mai ales untul, branza topita si specialitatile din branza), alimentele ambalate si bauturile. Alimentele proaspete si produsele de ingrijire personala au crescut in acelasi ritm cu piata de FMCG.

Ponderea promotiilor a scazut in valoare pentru produsele de ingrijire orala, bauturile calde, conservele si lactatele. Totusi, promotiile detin cele mai mari ponderi in cadrul produselor destinate ingrijirii personale si a locuintei (mai ales in randul detergentilor de rufe si al produselor universale), potrivit reprezentantilor GfK Romania. In cazul bauturilor, cele mai mari cote de piata in valoare pentru promotii au fost observate in categorii precum racoritoare, bere, cafea si ceai. Si ponderea in consum a marcilor private ale retailerilor a ramas constanta in 2017 comparativ cu anul anterior, potrivit analizei GfK Romania.

Sursa foto: Shutterstock/ Photobac

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri