Companiile de asigurări ar putea pierde miliarde de dolari dacă epidemia de coronavirus anulează Jocurile Olimpice de la Tokyo

Companiile globale de asigurări se vor confrunta cu o notă de plată imensă în cazul în care coronavirusul va forţa anularea Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020, iar estimările referitoare la costul asigurării competiţiilor sportive ajung la miliarde de dolari, scrie Agerpres.

În Japonia sunt peste 200 de cazuri de coronavirus, iar pe plan global sunt infectate peste 80.000 de persoane.

Guvernul premierului Shinzo Abe a dispus anularea multor evenimente sportive în încercarea de a ţine sub control epidemia, dar s-a angajat că JO de la Tokyo, în care Japonia a investit aproximativ 12 miliarde de dolari, vor începe aşa cum era planificat, în 24 iulie.

Dar persistă temerile că evenimentul ar putea fi amânat, mutat sau chiar anulat. O decizie va trebui să fie luată până în mai, a declarat săptămâna aceasta Dick Pound, membru al Comitetului Internaţional Olimpic (CIO).

Pierderile potenţiale în urma eventualei anulări vor fi mai ridicate, dacă se ia o decizie mai târziu, apreciază Adrian Thomas, director la brokerul de asigurări Aon.

Citeste si:
Rezultatele Groupama din 2020 au fost afectate de pandemie și de...
Volumul de prime brute...

"Dacă ei vor trebui să anuleze cu 2-3 săptămâni înainte de data începerii evenimentului, ei vor fi cheltuit tot ce trebuiau să cheltuiască. Dacă ai la dispoziţie trei luni înainte de începerea evenimentului, ai ocazia să economiseşti unele costuri", a declarat Thomas.

Joi, preşedintele Comitetului Internaţional Olimpic (CIO), Thomas Bach, a asigurat că forul internaţional este "total determinat" să organizeze Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020, în ciuda propagării epidemiei de coronavirus pe plan global.

La fiecare ediţie a Jocurilor Olimpice de vară, CIO contractează protecţie de aproximativ 800 de milioane de dolari, care acoperă cea mai mare parte a investiţiei, de aproximativ un miliard de dolari, pe care o face în fiecare oraş gazdă. Surse din sectorul asigurărilor estimează că se va plăti o primă de 2-3%, astfel încât factura pentru asigurarea JO de la Tokyo va ajunge până la 24 de milioane de dolari. Poliţa acoperă evenimente de la dezastre naturale la război.

Epidemiile care se extind rapid, cum ar fi coronavirusul, sunt deseori excluse din asigurarea standard de anulare a evenimentului, dar Alli MacLean de la Allianz Global Corporate & Specialty, Londra, spune că, "în cazul unui eveniment important, majoritatea titularilor de poliţe achiziţionează produse care acoperă bolile transmisibile".

Citeste si:
Un sfert dintre companiile mici și mijlocii din România au...
Pași mici spre viitor: Un...

Allianz a încheiat un acord cu CIO privind asigurarea Jocurilor Olimpice din 2021 până în 2028, dar, săptămâna trecută, directorul său general a afirmat că asigurătorul german nu are expunere la JO de la Tokyo.

Torsten Jeworrek, membru al board-ului Munich Re, a declarat vineri că firma furnizează pentru Tokyo o asigurare pentru anulare de sute de milioane de euro. El nu a precizat, citând politica de confidenţialitate, dacă suma este mai mare sau mai mică faţă de expunerea sa de 250 de milioane de euro pentru Jocurilor Olimpice de iarnă din 2018 sau dacă poliţa acoperă coronavirusul.

Analiştii de la Jefferies estimează costul asigurării JO din 2020 la două miliarde de dolari, inclusiv drepturile TV şi sponsorizările, plus 600 de milioane de dolari pentru cazare.

Citeste si:
Un cunoscut brand de smartphone-uri anunță că nu va mai produce...
Un cunoscut brand de...
Sursa foto: Bryan Turner | Unsplash
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri