SONDAJ: Jumătate dintre români nu mai apelează la un brand, dacă au avut o experienţă negativă

Jumătate dintre români nu mai apelează pe viitor la un anumit brand, dacă au avut deja o experienţă negativă, iar 54% dintre respondenţi devin loiali unui brand în cazul unor experienţe pozitive, se arată într-un sondaj de specialitate.

În mediul rural, segmentul milenialilor este cel mai vocal în ceea ce priveşte promovarea brandurilor către alţi cunoscuţi, având chiar o evoluţie semnificativă din august (69%) până în septembrie (78%). În schimb, în mediul urban, seniorii pensionari recomandă în cea mai mare măsură produsele cu impact pozitiv altor persoane, fiind promotori numeroşi ai brandurilor în luna august (41%), relevă cercetarea realizată de Reveal Marketing Research și citată de Agerpres.

Septembrie a adus o scădere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experienţele negative, pe de altă parte, îi determină pe aceştia să transmită mai departe nemulţumirea faţă de un brand, în aceeaşi lună înregistrând un procent de 45%.

Cei mai constanţi detractori ai brandurilor sunt tinerii profesionişti în mediul urban (52%) şi milenialii în mediul rural (58%), cu o cădere uşoară în septembrie, comparativ cu august (41%, respectiv 50%). Ei declară că atunci când au o experienţă neplăcută cu un produs sau un serviciu aleg să le spună şi celorlalţi despre dezamăgirea pe care au avut-o, cu scopul de a-i preveni.

Persoanele mature fără partener sunt constante în mediul urban (20%), respectiv rural (37%) şi reprezintă segmentul cel mai pasiv chiar şi în momentul unei bune interacţiuni cu o companie. Comportamentul lor nu este deloc afectat, ba chiar nu devin mai loiali acelui brand. În viitor, iau în calcul să apeleze la alte produse sau mărci.

Citeste si:
Protest: Pensionarii sunt nemulțumiți de majorarea pensiilor decisă...
Protest: Pensionarii sunt...

Chiar dacă datele ne arată că o campanie neapreciată de consumator nu îi influenţează într-o măsură semnificativă decizia de achiziţie, 44% dintre respondenţi rămânând indiferenţi în acest sens, o campanie primită pozitiv de public poate să facă, totuşi, diferenţa.

Întrebaţi dacă o reclamă care le displace le-ar influenţa decizia de cumpărare, mai mult de jumătate dintre respondenţii care au răspuns afirmativ au fost seniorii pensionari din mediul rural. Aceştia îşi creează o impresie negativă despre brand şi evită să mai cumpere de la acesta. În schimb, dacă au fost mulţumiţi de experienţa cu un produs, pensionarii (82%) devin în cea mai mare proporţie loiali unui brand.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri