România a avut cea mai mare creştere a cheltuielilor pentru comunicaţii din UE în ultimul deceniu

Cheltuielile pentru comunicaţii (precum servicii poştale, echipamente şi servicii de telefonie şi telefax) au avut în 2019 o pondere de 2,4% în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor din Uniunea Europeană, pe primele locuri fiind gospodăriile din Bulgaria (4,7%), Croaţia (4%), Grecia (3,9%) şi România (3,4%), arată datele publicate de Eurostat, preluate de Agerpres.

La polul opus, gospodăriile din Luxemburg au alocat cel mai mic procent din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor pentru comunicaţii (1,3%), urmate de gospodăriile din Danemarca şi Austria (ambele cu 1,9%). În total, în anul 2019 gospodăriile din UE au cheltuit 175 miliarde de euro (echivalentul a 1,3% din Produsul Intern Brut al UE) pentru comunicaţii.

În ultimul deceniu însă, cheltuielile pentru comunicaţii au reprezentat categoria de cheltuieli care a înregistrat cel mai important declin în UE, de la 3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009, până la 2,4% în 2019, adică o scădere de 0,6 puncte procentuale.

Între 2009 şi 2019, ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre UE, în frunte cu Estonia, scădere de 1,7 puncte procentuale, Olanda, Franţa, Irlanda şi Polonia.

În contrast, în trei state membre ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a crescut în ultimul deceniu, în primul rând fiind România, de la 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009 până la 3,4% în 2019, adică o creştere de 1,1 puncte procentuale.

Citeste si:
Câți bani câștigă, în medie, o familie din România: cheltuielile...
Câți bani câștigă, în medie,...

Sursa foto: Pixabay
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri