Majorarea costului de transport de mărfuri din China, atât pe cale aeriană și feroviară, dar mai ales pe cale maritimă, a reprezentat cea mai mare provocare a ultimului an pentru toate companiile prezente în domeniu, ceea ce s-a tradus prin scumpiri pe întreg lanțul de aprovizionare, afirmă reprezentanții companiei ROMASIA.

”Costul transportului containerizat maritim s-a mărit de șapte-opt ori față de prețurile de dinaintea pandemiei. Dacă pentru un container de 40 de picioare din China până în Constanța, costul de transport era de 1.800-2.500 de dolari (USD), astăzi acest cost este de 14.000-16.000 de dolari, la același volum de marfă transportat. Noi am căutat soluții și am eficientizat anumite procese astfel încât prețul pe metru cub să crească procentual mult mai puțin”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Marius Grada, cofondator și CEO al ROMASIA.

La capitolul provocări reprezentanții companiei de transport spun că firmele din domeniu încearcă să-și mențină clienții, intrând în propriile marje de profit. De exemplu, pentru anumiți clienți fie nu a mai fost fezabil importul din China, fie - în cazul celor care nu au renunțat – prețurile de vânzare au fost drastic modificate. De exemplu, cazul în cazul unui importator de mobilier de exterior a cărei valoare medie a mărfii trasportate pe un container, înainte de criză, era de 15.000-18.000 de dolari, caz în care plătea 2.000 de dolari pe transport.

”În noul context, acesta plătește 16.000 de dolari pentru marfă și 15.000 de dolari pentru transport. Așadar, impactul de cost este, împreună cu celelalte costuri - taxe vamale, manipulări, etc. - de peste 100%. Asta înseamnă că el va trebui, cel puțin, să dubleze prețul produsului către client. Pentru alt gen de produse, precum cele mici ca volum, schimbarea nu a fost atât de dramatică”, explică Marius Grada.

Acesta mai spune că este dificil de făcut o previziune pe termen lung pentru evoluția prețurilor în transportul maritim pentru că totul depinde de modul în care evoluează pandemia și de deciziile politice care se vor lua la nivel mondial.

Retail jobs

ROMASIA funcționează din anul 2008 ca o companie românească de trading, cu sediul central în Hong Kong și birouri în România (Arad, București), China (Yiwu, Guangzhou) și Vietnam (DaNang). Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 10 milioane de lei.

Sursa foto: ROMASIA
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri