Germania, cea mai mare economie europeană, a înregistrat creştere în trimestrul doi din 2022, depăşind estimările analiştilor, datorită cheltuielilor guvernamentale şi ale gospodăriilor, în pofida crizei din energie, arată datele publicate joi de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), transmite Reuters.

În estimarea iniţială din iulie, Destatis previziona o stagnare a economiei în trimestrul doi din 2022, după ce în primele trei luni din acest an s-a înregistrat un avans de 0,8%, conform Agerpres.ro.

În perioada aprilie-iunie 2022, conform datelor ajustate sezonier, PIB-ul Germaniei a crescut cu 0,1% comparativ cu trimestrul precedent, şi cu 1,7% faţă de perioada similară din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la o creştere zero.

"În pofida condiţiilor dificile ... a evoluţiilor economiei globale, PIB-ul Germaniei a avut o evoluţie bună în primele două trimestre din 2022", a afirmat Georg Thiel, preşedintele Destatis.

În trimestrul doi din 2022, cheltuielile gospodăriilor au urcat cu 0,8%, comparativ cu precedentele trei luni, în pofida inflaţiei ridicate şi a crizei din energie, în timp ce cheltuielile guvernamentale au urcat cu 2,3%.

"Factorii negativi sunt în prezent la un nivel atât de ridicat, că nu putem exclude o scădere semnificativă a activităţii economice. Sau altfel spus: trebuie să aibă loc multe lucruri pozitive pentru ca să nu aibă loc o recesiune", a apreciat Thomas Gitzel, economist şef la VP Bank.

Retail jobs

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri F