Încălzirea globală ar putea genera, la prima vedere, profit pentru anumite industrii, precum cea a berii sau îngheţatei, însă modificările climatice au un impact mai puternic şi influenţează consumul, dezamăgind producătorii, arată Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România.

"Valul de căldură din Europa din 2023 a avut un efect negativ asupra vânzărilor de îngheţată, mai ales pentru că există un prag cheie pentru temperaturi. În contextul unor valori foarte ridicate în termometre, datele arată că oamenii pot renunţa la îngheţată, în detrimentul unei băuturi reci", arată analiza, deși anul trecut o analiză Carrefour solicitată de wall-street.ro sugera exact contrariul.

Pe de altă parte, raportul XTB mai spune că în prima jumătate a anului 2023, vânzările de îngheţată ale Unilever au crescut cu 5,7% la nivel global (sectorul cu cea mai slabă creştere dintre cele cinci categorii industriale ale Unilever), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Cu toate acestea, avansul a fost determinat de creşteri semnificative de preţ, chiar dacă volumele au scăzut uşor, potrivit raportului de profit.

În plus, zilele caniculare determină populaţia să petreacă mai mult timp în interior, pentru a evita expunerea la temperaturi extreme şi la soarele puternic, limitând foarte mult intervalul de timp de consum.

"Europa se aşteaptă din nou la o vară foarte caldă, potrivit meteorologilor şi prognozelor meteo. După zece luni consecutive în care s-au înregistrat maxime record la nivel global şi în care temperaturile de la suprafaţa oceanelor din Atlantic au fost mai ridicate decât în orice perioadă din ultimii cel puţin 40 de ani, există puţine motive să ne aşteptăm la alte valori", a precizat Radu Puiu, în comunicat.

Prin urmare, se preconizează că vara anului 2024 va aduce temperaturi mai ridicate decât cele resimţite în mod obişnuit. Odată cu aceste temperaturi, ne putem aştepta la secete şi valuri de căldură intense, care vor afecta cea mai mare parte a regiunii europene.

De asemenea, producţia agricolă a Europei riscă să primească o lovitură dacă previziunile sunt corecte. Astfel, temperaturile ridicate din ultimele luni au dus la "uscarea" câmpurilor inundate, care anterior au întârziat însămânţarea culturilor.

Valul de căldură continuă să provoace îngrijorare, în special pentru regiunile agricole importante din Ucraina şi Rusia, compania de consultanţă agricolă SovEcon reducând estimările sezoniere pentru producţia agricolă rusă.

Totodată, potrivit Commodity Weather Group, până la 50% din culturile de la Marea Neagră sunt în pericol, subliniază sursa citată.

Potrivit analizei, căldura extremă afectează de asemenea și gustul berii.

Pe de altă parte, Som Distilleries & Breweries Limited, un producător de băuturi alcoolice din India, a anunţat că luna martie a înregistrat cele mai mari vânzări pe o lună în regiunea Karnataka.

În perioada respectivă, oraşul indian Bengaluru a înregistrat o vreme neobişnuit de caldă. Temperaturile ridicate din martie în regiunea Karnataka au contribuit, probabil, la o creştere a vânzărilor de bere, în special în Bengaluru, capitala berii din India.

"Această dinamică ne arată că temperaturile mai ridicate decât media în anotimpurile mai puţin călduroase (cum ar fi primăvara) pot ajuta consumul, determinându-i pe oameni să iasă din case şi să cumpere diferite alimente, însă temperaturile extreme înregistrate în anotimpurile calde pot perturba consumul", arată analistul din cadrul XTB România.

Sursa foto: Shutterstock / Ugis Bralens

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri