12 Mai 2020

Sondaj SuperTeach: Părinții vor ca învățarea online să fie continuată după întoarcerea copiilor la școală



Părinții din România doresc implementarea instrumentelor digitale și după ce copiii vor reveni la școală, potivit unui sondaj realizat de comunitatea SuperTeach. Astfel, 71% dintre părinții sunt de părere că sistemul educațional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situațiile excepționale (ninsori masive, epidemii).

Totodată, 50% dintre părinți consideră că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte și în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, în timp ce 35% afirmă că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.

Sondajul a fost aplicat părinților ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach și a avut ca obiectiv evidențierea percepției părinților asupra școlii online, precum și identificarea impactului pe care l-a avut declararea stării de urgență asupra acestora. Au răspuns 3.847 de părinți.

Poți citi și INFOGRAFIC Superteach: O treime dintre profesori se tem că elevii nu vor participa la cursurile online

”Chiar dacă declararea stării de urgență și introducerea școlii online le-a transformat semnificativ stilul de viață, părinții au observat utilitatea instrumentelor online în acest context și nu numai. Atât ei, cât și copiii lor s-au adaptat ușor și rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale”, a declarat Adina Nica, consultant cercetare și strategie la compania de cercetare Open-I Research.

30% dintre părinți lucrează de acasă

Aproape 30% dintre respondenți au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc. Siguranța locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinților, acesta fiind ocupat de grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).

”Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăți menționate de către părinți s-au numărat ajustarea programului în funcție de cel al copilului și găsirea unui echilibru între flexibilitate și autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i țină ocupați pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul și curățenia, împărțirea spațiului și tehnologiei pentru evenimentele online, precum și diminuarea timpului personal“, a precizat Felix Tătaru, președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

În același timp, 58.9% dintre părinți au spus că cei mici au fost vizibil afectați de distanțarea fizică față de colegi și prieteni. În același timp, 25.6% au declarat că școala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline.

Îți recomandăm și Dascăl: Programa școlară poate fi adaptată predării online. Trebuie creativitate și muncă din partea profesorului

Grupurile de discuție online, preferate de părinți

De la declararea stării de urgență, 72% dintre părinți au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuție online, în timp ce 28.5% au primit informări pe mail, Whatsapp sau alte platforme.

Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ceea ce confirmă că părinții apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educația digitală.

La întrebările sondajului Vocea SuperTeach@Părinți au răspuns părinți din aproape toate județele țării, 73.3% dintre aceștia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 – 7 mai 2020.



Citeste si