Bilanţul la 30 de educaţie în România arată astfel: avem aproape 30 de miniştri în 30 de ani de educaţie, peste 330.000 de elevi care învață în școli dotate inadecvat, iar 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional pentru a putea învăţa online.

Acestea sunt doar o parte dintre concluziile unui amplu studiu realizat de World Vision România „Cursa celor 30 de ani de educație în România”.Studiul este o analiză globală, la nivel de sistem, a învățământului preuniversitar din țara noastră, cu precădere din mediul rural.

Principalele rezultate ale studiului realizat de World Vision România

Școlile de la țară, în cifre

  • 330.000 de elevi învață în școli dotate inadecvat pentru asigurarea unui mediu de învățare propice

  • 20% dintre școli nu aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare în 2018
  • Peste 4.000 de clădiri în care se desfăşoară activităţi didactice funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendii (2019)
  • 25% din școlile din România, mai ales în rural, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire
  • În Moldova 72% dintre școli se încălzesc cu sobe
  • 1.176 de şcoli aveau, în 2019, toaleta afară, majoritatea fiind în mediul rural
  • 1 din 6 școli din România nu aveau acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă
  • 47% din școli nu au rampă de acces pentru copii cu dizabilităţi

Cum digitalizăm o țară rurală?

  • Peste 30% dintre toți copiii din învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un echipament de tip laptop, tabletă sau desktop pentru școală; un sfert dintre aceste familii declară că nu își permit să cumpere un astfel de echipament, chiar dacă le este necesar copiilor.
  • La țară, aproape două gospodării din trei nu au conexiune la internet, iar în școli există circa 7,5 computere la 100 de copii.
  • Doar 52 % dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani au competențe digitale de bază sau peste acest nivel, conform datelor centralizate de Comisia Europeană.

Infrastructura educațională este precară, în special în mediul rural, unde se înregistrează mari decalaje față de școlile din orașe.

“În acest moment, avem un sistem de învățământ care este, din punct de vedere practic, segregat între urban și rural: cu școli «bune», practic toate de la oraș, și școli «slabe», aproape toate aflate la țară. Primele beneficiază de infrastructură şi dotări adecvate, atrag profesori buni și bine pregătiți, iar lipsa acestor elemente în mediul rural adânceşte diferențele de la an la an. Este și motivul pentru care educația în mediul rural este principalul nostru domeniu de activitate și rămâne o prioritate şi pe termen lung. Milioane de copii, în acești 30 de ani, au fost uitaţi şi privați de dreptul la o educație de calitate, ca efect al neglijării învățământului rural.”, afirmă Mihaela Nabăr, directorul executiv al World Vision România.

La aniversarea a 30 de ani de existență, World Vision România face un apel la sprijinirea învățământului rural. Fundaţia a demarat o campanie de strângere de fonduri pentru a pregăti şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural pentru redeschiderea şcolilor în toamnă. Aproximativ 6.000 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate ar putea primi infrastructură digitală şi 27 de şcoli şi grădiniţe ar putea fi modernizate.

Donațiile se pot face fie prin SMS la numărul 8864, cu mesajul SPERANŢĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei, unde se poate dona orice sumă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri