Fundația Terre des hommes a dotat cu 1,7 mil. dolari școlile din 37 de comunități din jud. Bacău

Fundația Terre des hommes a inițiat în urmă cu doi ani un proiect menit să reabiliteze mai multe școli și locuri de joacă pentru copiii din mai multe localități și comune din județul Bacău. Programul SHINE a pornit de la a întreba 800 de copii care sunt nevoile lor principale legate de educație. În capul listei copiilor se aflau „școli colorate, drumuri, toalete în școli, autobuze școlare mai bune, un loc unde să ia prânzul”.

Ce dotări s-au făcut

Fundația Terre des hommes a evaluat la fața locului aceste nevoi și a constatat că, în unele comunități, unele școli aveau grupul sanitar pe un deal, elevii făceau sport pe pietriș sau depindeau de mijloace de transport aleatorii și pierdeau ore pe drumul de la și până la școală.

După doi ani și jumătate de muncă, fundația atinge un total de 50 de investiții în 37 de comunități, după dorințele copiilor, după cum urmează :

  • 21 de investiții în dotări cu mobilier și echipamente școlare în Asău, Berzunți, Blăgești, Căiuți, Colonești, Corbasca, Dămienești, Dofteana, Letea Veche, Lipova, Moinești (două investiții), Oituz, Poduri, Răchitoasa, Sănduleni, Stănișești, Târgu Ocna, Urechești, Zemeș
  • 11 terenuri de sport realizate în Balcani, Bogdănești, Căiuți, Colonești, Găiceana, Moinești, Motoșeni, Slănic Moldova, Târgu Ocna, Vultureni, Zemeș
  • 6 clădiri reabilitate și/sau dotate cu instalație de încălzire în Bogdănești, Berești-Tazlău, Berzunți, Moinești, Ungureni,Vultureni
  • 6 locuri de joacă amenajate în Gura Văii, Negri, Pîrjol, Racova, Sarata, Scorțeni
  • 3 grupuri sanitare realizate în Dealu Morii, Horgești, Motoșeni
  • 3 microbuze școlare achiziționate în Asău, Buhuși și Strugari

În total peste 11.000 de copiii au beneficiat și vor beneficia de investițiile din cadrul proiectului SHINE, iar 37 de școli băcăuane îi vor aștepta pe elevi cu o mai bună infrastructură.

Implicarea copiilor

Proiectul SHINE nu a însemnat doar investiții, ci și un proces de încurajare a copiilor să-și spună părerea și să-și ceară drepturile. Sute de copiii au fost implicați de la început în alegerea tipului de investiții, apoi în designul locurilor de joacă sau al mobilierului școlar.

Citeste si:
Marius Motofei, Vodafone România: Educația ne dă competitivitate...
Marius Motofei, Vodafone...

Fundația a mai organizat cu elevii activități de educație nonformală, care i-au ajutat pe aceștia să se cunoască, să se exprime. Nu în ultimul rând, i-au pregătit să folosească în mod responsabil bunurile și investițiile din cadrul școlilor, să ceară accesul la ele și să raporteze orice nereguli. E.S. dl Arthur Mattli, Ambasador al Confederației Elvețiene, a remarcat în cadrul conferinței că „Terre des hommes a investit nu doar în infrastructură, ci și în educarea unor mici lideri”.

Copiii au înțeles că ei sunt cei mai importanți în procesul educațional. Iar dincolo de realizările concrete, aceasta este probabil cea mai importantă reușită a proiectului, fiindcă acești copii vor crește conștienți că au drepturi esențiale și le vor revendica.

-Tudor Roșu, lider al Delegației Est-Europene a Fundației Terre des hommes-

Fundația Terre des hommes a investit 1,7 milioane de dolari în funcție de necesitățile indicate de elevi și constatate pe teren, dar valoarea totală a investițiilor este aproape dublă, dacă ne raportăm la sumele prin care primăriile au participat la investiții în unele comunități.

Citeste si:
Florin Cîțu: Nu creștem taxele, nu introducem taxe noi
Florin Cîțu: Nu creștem...

Totuși, în acest moment, elevii din Bacău nu beneficiază de aceste dotări, din cauza pandemiei, iar problemele lor au fost agrate: sărăcie, violență în familie sau violență direct asupra lor, nivel educațional redus. Atunci când vor reveni la școală problemele vor ieși din nou la suprafață, în lipsa unui sprijin coordonat din partea autorităților.

Sursa foto: Facebook/ Terre des hommes - Romania
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Educație »



Setari Cookie-uri