21 Iunie 2021

Studiu: Școala online are același efect ca vacanța de vară. Elevii nu progresează prin acest mod de învățare



Un studiu efectuat de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt a ajuns la concluzia că învăţământul online (sau la distanţă), o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă de studiu.

„Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare'' a acestora. Efectul este similar vacanţelor de vară”, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică, potrivit Agerpres.

Citește și: Gălăgie, hărmălaie și copii care vorbesc unii peste alții cu microfoanele pornite. Așa arată multe din lecțiile online

Studiul, despre care au scris mai multe mass-media germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social.

Școala online a adâncit diferențele dintre bogați și săraci

„Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, remarcă în acest sens Andreas Frey.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.

Citește și: Retrospectiva de an școlar pandemic. Cum s-a simțit din perspectiva profesorilor



Citeste si