Dacă în anii `90 antreprenorii din garda veche sunau la telefoanele cu fir ca să vadă dacă le-au ajuns marfa sau dacă angajații ai venit la timp la muncă, antreprenorul în devenire, din 2021, are acum toate mijloacele digitale pentru a-și începe o afacere și poate fi mai bine pregătit în plan teoretic, dar și practic.

Tinerii din România au la dispoziție o paletă largă de cunoștințe pe care le pot deprinde înainte de a-și bune bazele propriei afaceri. Oamenii de afaceri cu experiență din România spun mereu că acum cunoștințele și informațiile sunt la tot pasul, trebuie doar să vrei să te educi din timp. O înțelegere bună a contextului antreprenorial și a modurilor în care adolescenții pot construi afaceri de succes în România le oferă și EA - The Entrepreneurship Academy, un program de licență cu specializare pe business management și antreprenoriat care durează patru ani și care este dedicat absolvenților de liceu, dar și studenților.

„EA - The Entrepreneurship Academy este o universitate special fondată pentru antreprenorii în devenire ai României care vor să facă performanță în România, la ei acasă. Este locul în care aducem împreună tineri cu ambiție, dornici de a rezolva nevoi ale societății noastre, construind soluții inovative, tineri cu abilități de problem solving, gândire critică, abilități de lucru în echipă, creativitate și leadership”, a declarat pentru wall-street.ro Alexandru Ghiță, Președinte al EA - The Entrepreneurship Academy.

Alexandru GhitaSursa foto: EA - The Entrepreneurship Academy / Mircea Dragoș Photography

Cine se poate înscrie la EA - The Entrepreneurship Academy. Ce e de făcut pas cu pas

La EA - The Entrepreneurship Academy pot aplica absolvenții de clasa a XII-a și studenții din anul 1 (din cadrul altor universități). Procesul de admitere constă în trei etape, toate online în acest moment, din cauza pandemiei de COVID-19.

Primul pas către înscriere este completarea unui formular de aplicație online, pe baza căruia candidatul este fie acceptat, fie invitat să refacă aplicația.

Ulterior, elevul sau studentul intră în a doua etapă a procesului: Bootday. În cadrul Bootday-ului, aplicanții lucrează în echipă pe o provocare de business, propusă de o companie, creează soluții și le prezintă în fața clientului. În cadrul acestei etape, tinerii sunt observați și notați în baza unor criterii de evaluare.

Cei care vor ajunge la interviul final vor trece printr-o analiză a întregii performanțe în cadrul căreia se va lua o decizie dacă aceste e potrivit sau nu cu întregul program.

Cei de la EA - The Entrepreneurship Academy caută tineri creativi, curioși, care să fie capabili să rezolve probleme, dar care să fie și adaptabili și rezilienți.

Această mentalitate este un tip de „unealtă”, ce ajută în orice context de modificare a parametrilor cu care am fost obișnuiți până în acel punct. Cel mai bun exemplu: pandemia și modificările aferente la nivel social și economic, care au adus noi definiții ale vieții așa cum o știam până atunci. Într-un astfel de context nou, diferit, nefamiliar, o mentalitate de „antreprenor" este o unealtă care ne ajută să continuăm mai bine, mai eficient, mai echilibrat.

Taxa de școlarizare pentru un an este de 9.000 de euro pe an, dar elevii și studenții care aplică au acces și la acces și la un fond de burse în valoare de până la 500.000 de euro. Două dintre tipurile de burse oferite sunt Bursele de Performanță și Bursele de Susținere.

Bursele de Performanță se adresează elevilor cu rezultate înalte în diverse domenii:

  • olimpici de top, naționali și internaționali;
  • sportivi performanți la nivel național și internațional;
  • tineri cu inițiative antreprenoriale, care au deja rezultate;
  • tineri care conduc echipe cu impact și proiecte de voluntariat, în domeniul ONG-urilor.

„Prin Bursele de Susținere, sprijinim tinerii care își doresc să exceleze în domeniul business-ului, dar care vin din familii cu o situație financiară sensibilă și au nevoie de susținere. Cu ajutorul Burselor de Susținere și a Burselor de Performanță, studenții EA pot obține între 4.500 și 9.000 EUR pe durata celor 4 ani de studiu”, a mai explicat Alexandru Ghiță.

La ce să se aștepte adolescenții care aplică: Dezvățare, reîncadrare și apoi învățare

Candidații tineri care își iau acum viața în propriile mâini și care doresc să devină antreprenori trebuie să se aștepte să iasă din zona lor de confort și să-și depășească propriile limite. Și unde pot face asta dacă nu într-o excursie într-o altă țară, unde pot da „nas în nas” cu noi culturi și civilizații, cât și cu ecosisteme de business diverse.

„În fiecare an, studenții EA merg cel puțin într-o călătorie de învățare (Learning Journey) de 4-6 săptămâni într-o țară străină diferită, cu scopul de a înțelege și de a învăța din contexte culturale și de afaceri cât mai diferite. În primii cinci ani ai facultății, studenții EA au călătorit, s-au conectat cu profesioniști, au învățat, au realizat proiecte, au câștigat bani în Olanda, SUA, Grecia, India, Israel, Spania, Africa de Sud”, a mai precizat Alexandru Ghiță.

Dezvățare, reîncadrare și apoi învățare la asta trebuie să se aștepte cei care vor să intre în programul EA - The Entrepreneurship Academy. Un antreprenor în devenire va trebui să știe să se înhame la drum presărat cu o multitudine de lucruri necunoscute și să știe ca va trebui să să conducă pe sine, apoi pe ceilalți indiferent de vremuri. Va învăța să-și dezvolte autonomia, independența și interdependența, va lua decizii, dar va învăța și din greșeli.

Avantajul este că la început de drum, vor avea parte de susținere cu sfaturi, modele, exemple de bune practici, uneori chiar și mâneci suflecate din partea membrilor entuziaști ai unei comunități largi de antreprenori și alți oameni de afaceri cu multă experiență și expertiză în domeniile lor, mai spune președintele EA - The Entrepreneurship Academy.

Până acum, peste 150 de studenți s-au înscris în ultimele șase generații.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri