Studiu: Părinții nu s-au zgârcit. Bugetele de back-to-school urcă și la 2.000 de euro

Sursǎ foto: Shutterstock

Studiu: Părinții nu s-au zgârcit. Bugetele de back-to-school urcă și la 2.000 de euro

Bugetele pentru întoarcerea la școală sunt tot mai costisitoare pentru părinții români, mai ales când aceștia vor să-și doteze copiii după cele mai noi tendințe, unii părinți cheltuind chiar și 2.000 de euro pentru începerea noului an școlar.

Potrivit unei analize realizate de agenția de marketing specializată în ecommerce, Rockada Marketing, părinții din România pun accent tot mai mult pe confortul și siguranța copiilor și cumpără, pentru noul an școlar, gadgeturi și haine de calitate.

Din ce în ce mai căutate sunt ghiozdanele și ceasurile inteligente, laptopurile și tabletele de ultimă generație, dar și hainele de designer, bugetul pentru pregătirea pentru școală ajungând să coste între 1.000 și 2.000 de euro.

În 2024, pe lângă rechizitele obișnuite, tot mai mulți părinți optează pentru ceasuri inteligente și ghiozdane echipate cu tehnologie avansată, care ajută la monitorizarea activităților zilnice și la îmbunătățirea siguranței celor mici. De asemenea, tabletele de ultimă generație și alte dispozitive digitale sunt tot mai căutate, devenind instrumente esențiale în procesul educațional.

"Observăm o tendință accentuată de a investi în produse care să ofere copiilor un avantaj competitiv, atât în ceea ce privește educația, cât și imaginea personală. Hainele de designer și accesoriile de lux sunt tot mai prezente pe listele de cumpărături ale părinților, care doresc să le ofere copiilor un început de an școlar cât mai bun", a declarat, într-un comunicat remis redacției, Iulia Ivan, specialist ecommerce și fondator Rockada Marketing.

Potrivit ei, sunt căutate ghiozdanele smart, cu încărcare USB, cu culori fosforescente și cu troler pentru a fi mai ușor de cărat.

Ceasul inteligent este din ce în ce mai căutat, mai ales de părinții care nu doresc să le ofere copiilor telefoane încă. Laptopurile și tabletele de ultimă generație sunt, de asemenea, cumpărate pentru începerea școlii. Copiii nu mai sunt adepții uniformelor și doresc să poarte haine interesante, în multe cazuri haine de designer, mai scumpe. Multe dintre achiziții au loc online, fiind tot mai căutate produsele de calitate și mai scumpe totodată pentru confort și un stil de viață îmbunătățit pentru copii”, a mai spus Iulia Ivan.

Cât costă ghizdanele și rechizitele

De asemenea, rechizitele personalizate și scaunele ergonomice de birou sunt la mare căutare. Bugetul pentru achizițiile de școală variază între 500 și 800 lei per copil, sumă care include rechizitele de bază, ghiozdanele și uniformele.

Un ghiozdan complet echipat poate costa între 200 și 400 de lei, în funcție de branduri și de complexitatea echipamentului inclus (rechizite de bază, penare, caiete, etc.). Dacă se includ și echipamente tehnologice (tablete, laptopuri), costurile pot ajunge separat la 1.500 - 2.000 de lei per copil, arată datele Rockada Marketing.

În cazul achizițiilor de ghiozdan smart, ceas inteligent, haine de designer și alte produse de lux, costul poate depăși 1.000 de euro, ajungând la 2.000 de euro, pentru un copil.

În perioada 15 august - 15 septembrie au loc cele mai multe achiziții pentru începerea anului școlar, crescând numărul de comenzi online cu 15%-20% față de o perioadă normală. De la an la an, tot mai mulți părinți preferă să cumpere online rechizitele pentru școală.

Personalizate pentru tine