16 Decembrie 2011
Cele mai mari cazuri de frauda cu carduri
Frauda totala pe carduri la nivel mondial s-a ridicat in 2010 la 7,6 miliarde dolari, in crestere cu 10,2% fata de anul precedent, potrivit unui raport al companiei Nilson. Vezi mai jos o selectie a celor mai mari cazuri de frauda cu carduri din istorie, potrivit australiancreditcards.com.
TJX
In numai trei luni, aproximativ 46 de milioane de clienti au fost afectati, fiind la momentul respectiv cea mai mare frauda cu carduri din istorie.
Au fost 11 oameni condamnati in acest caz, din care unul a pledat ca vinovat.
Best Western Hotel
Valoarea datelor obtinute de hacker s-a ridicat la aproape 5 milioane dolari si a fost vanduta din cate se pare mafiei rusesti.
Peste 8 milioane de oameni au riscat sa le fie furata identitatea.
CardSystems Solutions
Investigatiile au aratat ca firma nu a securizat cum trebuia datele, lasand informatiile de pe carduri la mana hackerilor. Dupa trei ani, compania a dat faliment, dupa ce Visa si American Express au renuntat la afacerile cu cei de la CardSystems Solutions.
Furtul de identitate din Europa
Grupul era condus de catre un fost bancher, Anton Dolgov, iar escrocii foloseau identitati false pentru a obtine carduri de credit, cu care cumparau diferite bunuri.
Intre 2003 si 2005, se estimeaza ca pierderile provocate de catre infractori s-au ridicat la 1,2 milioane dolari.
Escrocheria cu sumele mici de pe carduri
Cum au reusit? Acestia nu luau sume mai mari de 10 dolari de pe un card si niciodata nu furau de doua ori de la aceeasi persoana.
Vanzarile de la Charter Pacific Bank
Inselatoria a fost realizata de catre Kenneth Taves, care prin firma sa a cumparata numerele cardurilor de credit de la Charter Pacific Bank, si a accesat materiale pornografice in valoare de 45 milioane dolari.
Potrivit legilor federale americane, banca nu a incalcat nicio legislatie in momentul in care a vandut baza de date cu numerele de card.
Furtul de identitate din SUA
Printre cei pusi sub acuzare se numara angajati din banci, magazine, restaurante, care au facilitat obtinerea datelor de identificare ale clientilor.