Bancpost, subsidiara locala a grupului elen EFG Eurobank, vrea sa-si sporeasca in acest an prezenta in mediul online si social media, dupa ce si primul produs oferit de banca in 2012 - un depozit cu dobanda progresiva – a fost lansat initial pe Facebook si Twitter, a precizat Kyriakos Xydis, vicepresedintele institutiei de credit pe partea de distributie retail.
Bancpost a lansat in ianuarie un depozit cu dobanda progresiva, cu scadenta la 12 luni, in care dobanda creste lunar, ajungand pana la 7,9% la lei, 4,5% la euro si 3,8% la dolari.

Xydis estimeaza ca 10.000 de clienti vor fi atrasi prin intermediul acestui produs de economisire.

„Numarul clientilor este un indicator important, dar obiectivul nostru prin aceasta lansare trece dincolo de masuratorile cantitative specifice. Tinta este de 10.000 de clienti. Totusi, nu ne concentram atat asupra numarului, cat spre castigarea de noi relatii cu clientii nostri”, a explicat oficialul Bancpost, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Acesta a mentionat ca Facebook este un instrument conversational si ca banca nu intentioneaza sa vanda produse bancare prin intermediul retelei de socializare.

„In 2012, vom investi mai mult pe partea de online si social media. A investi mai mult nu inseamna numai bani. Scopul nostru este sa oferim continut de calitate, continut care sa genereze conversatii. Oamenii nu vorbesc despre lucruri care nu sunt interesante pentru ei. Ei vor subiecte care sa aiba un impact asupra lor si a familiei lor”, a aratat Kyriakos Xydis, care a indicat ca, in prezent, cinci angajati ai bancii gestioneaza comunicarea online.

In ceea ce priveste creditarea, oficialul Bancpost a afirmat ca banca se va concentra in acest an pe zona de carduri – carduri de credit, rate fara dobanda – si pe imprumuturile in lei. Totodata, produsele de refinantare vor continua sa fie interesante pentru clienti, a adaugat Xydis.

„Cu siguranta ca ritmul creditarii din perioada de boom economic nu se va mai intoarce, desi optimismul clientilor se afla la cote mai inalte decat in perioadele precedente. Cu toate acestea, nu se ridica la nivelul inregistrat in 2008. Pentru Bancpost insa, 2011 a adus o crestere de 100% a cererilor pentru creditele de consum si de peste 40% a celor pentru creditele garantate cu ipoteca. In 2012 vom continua sa punem accentul pe oferirea de credite. Avem tinte foarte ambitioase in 2012 in ceea ce priveste acordarea de credite clientilor nostri de retail si corporativi si suntem pregatiti sa facem fata tuturor provocarilor”, a punctat Xydis.

Vicepresedintele Bancpost pe partea de distributie retail spune ca se observa un apetit crescut al romanilor pentru economisire in general, si pentru depozitele in lei in particular, pe fondul increderii publicului in moneda nationala si a dobanzilor oferite.

Xydis a precizat ca sistemul bancar romanesc ramane unul dintre cele mai stabile din Europa si ca bancile sunt bine capitalizate, lichide si se supun unui sistem de supraveghere extrem de conservativ.

„Luand in considerare acesti factori, cele mai importante riscuri la care poate fi supus sunt cel mai probabil de ordin extern. O recesiune dubla ar putea fi unul dintre ele. Si aici ma refer in principal la o extindere a problemelor europene. Totusi, consider ca Uniunea Europeana a luat un numar de decizii foarte importante pentru a minimiza aceste riscuri”, a afirmat oficialul Bancpost.

Xydis considera ca economia Romaniei isi va continua evolutia pozitiva si in 2012, cu toate ca mediul mai dificil care caracterizeaza zona euro va genera o incetinire a exporturilor. Cu toate acestea, vicepresedintele bancii pe partea de distributie retail anticipeaza o revenire cererii interne, pe fondul evolutiei sectorului constructiilor si comertului de la finalul anului trecut.

Grupul EFG Eurobank a raportat in Romania, dupa primele noua luni din 2011, un sold al creditelor de 3,3 miliarde euro, in urcare cu 0,6% comparativ cu nivelul inregistrat in anul precedent. Totodata, depozitele au scazut cu 3,7%, pana la 1,83 miliarde euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri