24 Februarie 2014

Romanii, mai interesati sa-si asigure masina decat viata sau sanatatea



Romanii sunt mai interesati sa isi asigure masina decat viata sau sanatatea, apreciaza Mariana Diaconescu, presedintele Asirom VIG, iar acest nivel s-ar putea justifica prin PIB-ul scazut, venituri mici ale populatiei; ca principale cauze, dar si prin o lipsa de educatie in privinta asigurarilor a romanilor.

Romanii sunt caracterizati de o lipsta de incredere generala, iar societatea noastra este una a riscurilor, conform unui studiu realizat de IRES (Institutul Romana de Evaluare si Strategie) si citat de managerul VIG.

Declaratiile au fost facute la evenimentul "Un weekend cu presa economica", organizat de revista Piata Financiara si Finmedia, la Sinaia.

"Fie ca este vorba de lipsa de resurse sau individualism, majoritatea populatiei are o perceptie negativa fata de institutiile statului sau companiile private. Conform graficului, aproximativ 46% dintre romani nu au incredere in companiile de asigurari. Una dintre cauzele acestui lucru este o lipsa de educatie in asigurari si in ceea ce privestea activitatea companiilor de asigurari.", spune Diaconescu.

Rata de penetrare in PIB este de 1,4% fata de o medie regionala de 3% din PIB, conform aceluiasi studiu. Piata asigurarilor din Romania ramane inca subdezboltata - numai 89 euro prime subscrise pe locuitor, media regionala fiind de 333 de euro prime subscrise pe locuitor.

In acelasi timp, asigurarile generale (80% din tot PBS) si, mai precis, cele auto reprezinta principalul tip de asigurare achizitionat de romani (avand o pondere de 65,11% din totalul subscrierilor pentru asigurarile generale). In Romania sunt aproximativ 8,5 milioane de locuinte asigurabile si circa 4 milioane care sunt asigurate facultativ.



Citeste si