Totodata, tarifele de prima nu vor putea fi modificate decat dupa minimum 6 luni (fata de 12 luni anterior), cu exceptia indexarilor sau a modificarilor pe anumite categorii de riscuri (articolul 25, alineatul 5). Amendamentele aduse Normei RCA nr.23/2014 vor intra in vigoare la data publicarii acestora in Monitorul Oficial.

“Este o prima masura destinata normalizarii situatiei in cazul tarifelor RCA; flexibilizam cadrul de reglementare pentru a oferi societatilor de asigurare libertatea de a isi optimiza portofoliile si de a atenua diferentele mari existente in acest moment” a declarat Misu Negritoiu, presedintele ASF.

Conform angajamentelor asumate fata de Parlamentul Romaniei, Autoritatea de Supraveghere Financiara va prezenta, pana la sfarsitul lunii februarie a acestui an, concluziile analizei cuprinzatoare pe care o efectueaza pe segmentul politelor RCA, precum si solutiile pe care le considera adecvate.

Tariful RCA la 20 ani, de 4 ori mai scump

La solicitarea ministrul Finantelor Publice, Darius Valcov, si premierului, Victor Ponta, ASF a anuntat ca va analizamodul de calcul de catre societatile de asigurari a tarifelor pentru politele RCA in cazul tinerilor si vrea sa identifice, pana la finele lunii februarie, o solutie acceptabila pentru aceasta categorie de clienti.

Citeste si:

"Actuala realitate este una care ii pune pe tineri in dificultatea de a plati niste polite RCA care pot ajunge sa fie chiar mai scumpe decat masina pe care o conduc. Trebuie identificata o solutie pentru a nu pune presiune pe tineri. Sunt convins ca marea parte a acestora nu isi vor putea permite sa plateasca un RCA de peste 2.000 de lei. Am incredere ca speta va fi reanalizata de catre ASF, astfel incat sa venim in sprijinul tinerilor si nu impotriva lor", a declarat Darius Valcov.

La randul sau, premierul Victor Ponta a afirmat ca preturile actuale la sistemul de asigurari RCA sunt excesive pentru puterea financiara de care dispun tinerii, iar o masina nu ar trebui sa fie considerata un lux pe care doar unii sa si-l permita. In consecinta, ASF a anuntat ca pana la finele lunii februarie va identifica, prin dialogul initiat deja din luna decembrie 2014 cu asiguratorii, o solutie acceptabila, in directia eliminarii diferentierilor excesive.

Specialistii Safety Broker, liderul pietei de intermediere in asigurari la finele primelor noua luni de anul trecut, au calculat, la solicitarea wall-street.ro, valoarea tarifelor actuale estimate atat pentru un sofer de 20 de ani, cat si pentru unul de 35 de ani. Detalii aici.