Romanii care au si-au transformat hobby-ul intr-o afacere castiga venituri suplimentare de peste 5.000 de lei pe an, cu un varf in Bucuresti si Ilfov de circa 10.000 de lei, cele mai profitabile pasiuni fiind in domeniile renovarilor si decoratiunilor interioare, design, fotografie sau culinar.

Persoanele cu varste intre 25 si 34 de ani au cel mai mare venit anual, de circa 6.300 lei. Cele mai profitabile hobby-uri sunt in domeniul constructiilor, renovarilor si decoratiunilor interioare (5.887 lei), urmate de cele in design (5.834 lei), fotografie (5.778 lei), domeniul culinar (5.509 lei) si ingrijirea copiilor (5.487 lei), potrivit unui studiu Visa Europe.

Pasiunea reprezinta principala motivatie pentru aproape 60% dintre romanii si polonezii care au pornit o afacere dintr-un hobby, comparativ cu media europeana de 43%. Aproape o treime dintre cei care au participat la sondaj (29%) au avut ca principal momtiv schimbarea activitatii fata de cea de la locul de munca, iar 26% au spus ca doresc sa lucreze pentru ei insisi.

Birocratia excesiva, principala problema in deschiderea unei afaceri

"Patru din zece romani care ar putea sa-si deschida o afacere dintr-un hobby sunt ingrijorati de birocratia excesiva legata de administrarea firmei. In alte tari din Europa, oamenilor le este teama mai mult de posibilitatea de a nu primi comenzi suficiente. Ingrijorarile privind gestionarea cheltuielilor sunt comune pentru majoritatea IMM-urilor din Romania", a declarat intr-un comunicat Catalin Cretu, director regional Visa Europe pentru Romania, Croatia si Slovenia.

Trei din patru romani care au un hobby pot obtine venituri suplimentare de pe urma pasiunii lor, iar patru din zece romani spun ca vor opta pentru o astfel de varianta in viitor.

Peste jumatate dintre cei care doresc sa castige bani din pasiunile lor afirma ca isi vor utiliza economiile personale pentru a-si deschide o afacere, aproape un sfert (23%) vor sa apeleze la familie si prieteni, iar 15% dintre respondenti intentioneaza sa aplice pentru o subventie dedicata afacerilor mici, in timp ce numai 11% planuiesc sa recurga la conceptul de crowdfunding (multifinantare).

Pe de alta parte, polonezii (49%) si spaniolii (43%) sunt cei mai deschisi la solutiile externe si alternative de finantare pentru infiintarea afacerilor pe care si le doresc, in timp ce romanii se afla pe penultimul loc, la egalitate cu suedezii (26%), fiind urmati de turci (24%).

Romanii care vor sa aiba un business pe baza unui hobby sunt motivati de pasiune (65%), flexibilitatea propriului business (46%), dorinta de a fi propriul sef (44%) si de a avea o activitate diferita fata cea de la locul de munca (33%).

Din punct de vedere al promovarii, retelele sociale Facebook si Twitter sunt mai populare decat metodele traditionale, precum crearea unui website al companiei, astfel ca doua treimi dintre cei care vor o astfel de afacere spun ca utilizeaza cele doua retele sociale pentru promovare, in timp ce recomandarile directe sunt considerate importante de aproximativ 60% dintre acestia.

Peste doua treimi (70%) din cei care vor sa demareze o afacere pe baza unui hobby vor ca aceasta sa devina principala lor sursa de venit, iar 16% au aceasta intentie in in urmatorii cinci ani. Peste jumatate dintre acestia vor lansa atat un website propriu pentru ca produsele sau serviciile oferite sa devina accesibile unei baze de clienti mult mai mari, cat si o pagina pe social media pentru a-si consolida profilele, dar vor apela si la diverse actiuni de publicitate.

Studiul a a fost realizat online in ultimul trimestru al anului trecut in noua tari din Europa, respectiv Marea Britanie, Franta, Germania, Italia, Polonia, Romania, Spania, Suedia si Turcia, pe un esantion de peste 18.000 de respondenti, dintre care peste 2.000 de romani care castiga sau le-ar placea sa obtina venituri din propriile pasiuni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri