26 Mai 2015

Semne bune in economie: creditul de consum a crescut cu 15% in T1



Membrii ALB, reprezentanti ai creditului de consum au acordat in primul trimestru al anului 2015 credite in valoare de 113 milioane euro, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat al asociatiei.

Creditele destinate consumului personal reprezinta 94% din total, respectiv 106 milioane euro, in timp ce creditele industriale reprezinta 4% (5 milioane euro), iar creditele auto 2% (2 milioane euro). In domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 48%, imprumuturile de tip nevoi personale detin o cota de 42%, iar credite la POS 10%.

Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate in proportie de 71% achizitiei de vehicule noi, iar 29% achizitiei de vehicule second hand. Din punctul de vedere al valorii finantarii, 49% au fost credite pana la maxim 1.000 euro, 30% intre 1000 si 5.000 euro, 10% intre 5.000 si 10.000 euro si 11% mai mult de 10.000 euro.

In ceea ce priveste clasificarea pe categorii de varsta ale debitorilor 30% au fost credite acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 25% persoanelor cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani, 21% persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani, 20% persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani si doar 4% persoanelor sub 25 de ani.

Din totalul finantarilor acordate in functie de sex si din punctul de vedere al situatiei civile a clientilor 54% au fost credite pentru persoane de sex masculin si 46% pentru persoane de sex feminin, din care 62% declara ca sunt casatoriti si 38% necasatoriti. In functie de nivelul de educatie 52% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 34% persoanelor cu studii superioare si 14% persoanelor cu studii elementare.

Venitul net al clientului IFN care a accesat un credit de consum este cuprins intre 501 si 1.000 lei in proportie de 50%, intre 1.001 si 1.500 lei in proportie de 24%, fiind urmat de veniturile intre 1.501 si 2.000 lei in proportie de 9%. 5% inregistreaza un venit intre 2.001 si 2.500 lei, 6% declara venituri nete de peste 2.500 lei, iar 6% au venituri mai mici de 500 lei.

ALB reprezinta conform statisticilor 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.



Citeste si