25 Mai 2016

Calin Rangu, ASF: In doua luni vom incepe solutionarea alternativa a litigiilor dintre clienti si companiile de asigurari



Persoanele care au probleme cu companiile de asigurari pe care nu le-au putut rezolva direct se vor putea adresa peste doua luni unei comisii de solutionare alternativa a litigiilor, SAL-FIN, entitate similara celei create pentru sistemul bancar, pana la inceperea activitatii urmand sa fie selectati conciliatorii, a declarat marti directorul general pentru Protectia Consumatorului din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), Calin Rangu.

Comisia va primi si petitii din partea clientilor nemultumiti de serviciile prestate de companiile din piata de capital sau cea de pensii private, conform News.ro

“Saptamana trecuta a aparut regulamentul privind organizarea si functionarea entitatii de solutionare alternativa a litigiilor SAL-FIN in Monitorul Oficial. Din acel moment, practic sunt doua luni in care activitatea sa demareze. Colegiul de coordonare a fost ales, practic managementul acestei entitati, acum urmeaza partea de selectare a conciliatorilor”, a afirmat Rangu la Financial Forum, organizat de Profit.ro.

Conducerea comisiei va fi asigurata de Claudiu Stanescu - director Financiar-Administrativ in cadrul ASF, Oana Cazan - consilier juridic la serviciul Petitii din cadrul directiei conduse de Rangu, Alin Iacob - presedintele Asociatiei Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF), Radu Toia - director executiv al Asociatiei Administratorilor de Fonduri si Paul Anghel - director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC).

“In doua luni trebuie sa-l lansam si sa primim solicitarile consumatorilor. Acestia trebuie sa stie ca se pot adresa direct catre SAL-FIN daca entitatea cu care au probleme nu le-a satisfacut cererea. Rezolvarea se poate face si prin call-center la ASF, dar si online, este o premiera pentru preluarea alternativa a litigiilor online”, a precizat Rangu.

El a aratat ca exista doua variante de solutionare a litigiilor, prin propunerea unei solutii, care nu are caracter de impunere, sau prin impunerea unei solutii, iar consumatorul va fi cel care va alege tipul de solutie.

“Eu personal le recomand oamenilor sa puna intrebari, sa conteste daca au de contestat, pentru ca asa poate creste si gradul de educatie financiara, daca soliciti informatii. Scopul este ca oamenii sa poata sa-si obtina drepturile, sa-si cunoasca obligatiile”, a mai spus oficialul autoritatii.

Rangu a subliniat ca peste 60% dintre petitiile primite de ASF de la consumatori vizeaza companiile de asigurari care au probleme financiare.
Entitatile de rezolvarea amiabila a litigiilor create atat pentru piata bancara, cat si pentru pietele nebancare (asigurari, pensii private si piata de capital) au aparut ca urmare a implementarii unei directive europene, transpusa in legislatia nationala anul trecut printr-o ordonanta de guvern.
Companiile impotriva carora sunt formulate petitii de catre clienti trebuie sa se prezinte la comisia de solutionare a litigiilor daca sunt chemate.



Citeste si