22 Decembrie 2016

Cat de interesati sunt romanii de cursurile de educatie financiara



Cursurile de educatie financiara BaniQ si comert online Banii pe NET, derulate de Visa si Junior Achievement Romania in primele zece luni din 2016 au fost absolvite de aproximativ 215.000 de persoane, respectiv un sfert din totalul celor 865.000 de beneficiari ai celor doua programe din ultimii cinci ani. Pe parcursul anului viitor, Visa estimeaza ca numarul beneficiarilor va depasi 1 milion.

Programele desfasurate de cei de la Visa si Junior Achievement Romania se deruleaza in licee si scoli, online si in bibliotecile publice din tara. Cei mai numerosi beneficiari ai cursurilor BaniIQ provin din Bucuresti, Iasi, Timis, Cluj, Suceava si Argeg, iar in cazul programului Banii pe Net, pe langa aceste judete, se adauga Constanta si Prahova.

“Cu ajutorul programelor BaniIQ si Banii pe Net am facut primii pasi catre incluziunea financiara a mediului rural si a zonelor sarace, acolo unde accesul la informatie este mai redus. Din pacate, nivelul de alfabetizare financiara este foarte scazut in toata tara, nu doar in zonele rurale, doar 22% dintre romani avand cunostinte financiare, ceea ce ne plaseaza pe ultimul loc in Europa, conform unor studii recente1. Este si motivul pentru care derulam aceste programe la nivel national, intrucat oricine ar trebui sa aiba o cultura financiara de baza pentru a-si gestiona bugetul lunar de venituri si cheltuieli si pentru a lua cele mai potrivite decizii pentru viitorul sau financiar”, a declarat Catalin Cretu, directorul general pentru Romania, Croatia, Malta si Slovenia al Visa Europe.

BaniIQ si Banii pe Net se deruleaza in parteneriat cu bancile din Romania si organizatia non-profit Junior Achievement, iar training-urile gratuite au loc in scoli, licee si biblioteci din toata tara, dar si online prin intermediul platformelor www.baniiq.ro si www.baniipenet.ro.

Extinderea celor doua programe, prin parteneriatul cu bibliotecile publice, a permis accesul la cursuri tuturor persoanelor, indiferent de varsta. Astfel, aproape o treime dintre beneficiarii programului BaniIQ si un sfert dintre cei care care au urmat cursurile programului Banii pe Net au peste 35 de ani. Circa 60% dintre beneficiarii celor doua programe sunt barbati.

Programele BaniIQ si Banii pe Net au fost inscrise in editia de anul acesta a CompetitIAA, un concurs dedicat studentilor pasionati de marketing si comunicare, organizat de International Advertising Association (IAA). Prin inscrierea celor doua programe in competitie,



Citeste si