"Patronatul Roman al Brokerilor nu sustine extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurarilor RCA pentru transportatori, pentru ca acestia reprezinta doar un segment de clienti RCA. Sunt foarte multe alte segmente de clienti, foarte afectate de aceasta plafonare, precum pensionari, studenti, firme mici si mijlocii, consumatori casnici... si multi dintre ei au un istoric foarte bun de dauna. Cu toate acestea, acum nu mai pot accesa niste tarife mai mici, printr-o interventie foarte brutala a Guvernului, pe ceva ce nu stapanesc tehnic, doar pentru a face pe plac unei singure categorii de consumatori", apreciaza Stefan Prigoreanu (foto), vicepresedinte al Patronatului Roman al Brokerilor (PRBAR).

El a aratat ca modificarea claselor de incadrare la sistemul Bonus Malus, ca urmare a plafonarii RCA, a afectat in principal celelalte categorii de clienti. "Inteleg ca acea categorie (a transportatorilor - n.r.) este afectata si vocala, dar corect era sa le ofere niste tarife doar pentru ei. Ceea ce s-a intamplat a avut loc in dauna altor categorii de asigurati. S-au modificat clasele de incadrare si cineva cu un istoric foarte bun nu mai poate accesa o prima mult mai mica", a mai spus Stefan Prigoreanu.

OUG prin care s-au stabilit tarifele RCA maxime, plafonate pe 6 luni, a fost aplicata de catre societatile de asigurari incepand cu data de 18 noiembrie 2016. Intre timp, diferenta de pret la RCA pentru un client cu o conduita buna si unul cu daune a ajuns sa nu fie mai mare de 15% pe Bonus Malus.

"Noi reprezentam interesele tuturor categoriilor de clienti. Avem si clienti transportatori, dar o firma mare de transport isi poate purta singura de grija (sa negocieze singura cu asiguratorul RCA - n.r.), in timp ce, un client cu doua masini apeleaza mereu la un broker de asigurare. De altfel, cei mai multi in tara asta sunt firmele mici si mijlocii si persoanele fizice care au masini. Le cunoastem foarte bine si nevoile si interesele", mai spune Stefan Prigoreanu.

Sursa foto: Media XPRIMM