ING Bank a inceput in T4 2016 un proiect pilot prin care clienti existenti, cu un istoric bun de plata la imprumuturile in derulare, au putut sa acceseze credite 100% online, fara sa mai treaca prin sucursale sa semneze alte documente daca isi incasau veniturile in conturile ING, a declarat intr-o emisiune Profesionistii in Banking Stefan Radu, director de produse si strategie in cadrul bancii.

"Este foarte interesant ca multi clienti acceseaza din mobile banking aceste credite online. Constatam ca in randul acestor clienti exista o necesitate reala si acest canal este foarte important si va creste in continuare", explica Radu.

Vino la Future Banking pentru a intelege care sunt provocarile legislative ale creditarii 100% online in Romania.

El precizeaza ca legislatia romaneasca de "know your customer" permite identificarea la distanta a clientilor, insa bancile trebuie sa faca echilibristica intre gestionarea riscurilor de frauda si experienta pe care o va avea clientul.

"Trebuie sa intelegem si experienta clientului si cumva sa echilibram cele 2 aspecte. Putem sa gandim un mecanism care sa acopere toate riscurile, dar daca generam o experienta a clientului foarte greoaie, probabil ca nimeni nu il va folosi", avertizeaza directorul ING Bank.

In prezent, bancile care au facut pasi in directia creditarii online au mecanisme prin care clientii pot accesa credite, conturi si depozite online, dar acestia trebuie sa transfere o suma minima de la o alta banca care in prealabil a facut identificarea clientului.

Pe de alta parte, grupul ING foloseste in alte piete mecanisme de video identificare a clientului, dar legislatia locala prevede existenta unei semnaturi, care poate fi electronica sau olografa. De aceea, pentru clientii existenti, unde procedura de "know your customer" a fost deja realizata, ING Bank nu a mai avut nevoie sa ceara o noua semnatura celor 400 de clienti, contractul fiind validat electronic prin certificate digitale calificate.

"Ne dorim sa avem la dispozitie o solutie mai simpla de semnatura si am demarat discutiile cu Biroul de Credite si cu ANAF, astfel incat sa putem folosi semnatura din Internet Banking, care este certificata in fiecare an de un auditor si Ministerul Telecomunicatiilor. Ne dorim sa o folosim in toate aceste interactiuni, astfel incat sa acordam credite 100% online. Credem ca exista o nevoie si exista clienti care vor un canala 100% online si sa nu mai fie obligati sa ajunga intr-o sucursala a unei banci", concluzioneaza Radu Stefan.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Stefan Radu, promovat in board-ul ING Cehia, pe o functie de CMO