Ce performante a raportat BCR in 2017

Votul juriului la categoria Banca Anului este bazat pe criterii de performanta transparente si atent trasate pentru o competitie corecta. Iata care au fost printre cele mai importante repere de performanta ale BCR:

  • BCR a acordat clientilor retail si corporate credite noi in valoare totala de 8,1 miliarde lei. Volumul a condus la un avans al soldului creditelor nete acordate clientilor de 3,7% an pe an.
  • In activitatea bancara de retail, BCR a acordat credite noi in valoare totala de 5,5 miliarde lei, inregistrandu-se vanzari solide de credite de consum si garantate - in special datorita creditului de nevoi personale cu rate fixe „Divers”, ale carui vanzari au consemnat o crestere de 7% an pe an.
  • Anul trect trecut, BCR a acordat peste 10.000 de credite imobiliare, alegand fie programul „Prima Casa”, fie creditul ipotecar standard BCR “Casa Mea”, ultimul inregistrand in trimestrul al patrulea o crestere a vanzarilor de peste 77%, in raport cu aceeasi perioada a anului trecut.
  • BCR a marcat, de asemenea, in 2017 o serie de cresteri subtantiale in operatiunile electronice si digitale – 78% mai multi clienti de Mobile Banking si 32% mai multi clienti de Internet Banking.
  • Pe segmentul de finantari corporate, BCR a acordat credite noi in valoare totala de 2,6 miliarde lei (volume in bilant). Se remarca aici o crestere semnificativa, de 16,8%, a finantarilor pentru intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), ca urmare a strategiei proactive de sustinere a antreprenorilor locali.
  • Co-finantarea proiectelor care beneficiaza de fonduri europene a crescut in ultimul an, BCR detinand o cota de piata semnificativa si un portofoliu de peste 8,0 miliarde lei co-finantari acordate. Per total, aceste evolutii au condus la o crestere a portofoliului de credite nete corporate al bancii de 1,7% an pe an.

Si la capitolul inovatie, BCR a continuat procesul de transformare digitala inceput in urma cu cativa ani. In 2017 a dezvoltat conceptul de unitati cashless prin transformarea a 41 de sucursale bancare.

"Agentia cashless presupune transformarea totala a agentiei standard, prin implementarea unor echipamente multifunctionle care preiau in totalitate tranzactiile realizate la nivel de ghiseu bancar. Scopul principal al unitatilor de tip cashless este transformarea angajatilor din agentii in consilieri dedicati pentru produse complexe si servicii bancare, fapt care a generat o crestere comerciala semnificativa si cel mai important lucru, a dus la imbunatatirea experientei clientilor in unitati", precizeaza banca.

Tot in 2017, BCR a implementat deschiderea 100% online a contului curent pentru clientii noi printr-un flux de deschidere simplu si intuitiv cu 4 pasi, clientul primind online toate informatiile de utilizare a contului, inclusiv codul IBAN.

Bank of the Year 2016: BCR si...
Citeste si: Bank of the Year 2016: BCR si ING Bank, marii castigatori ai serii

BCR a fost votata de juratii de la Bank of the Year si "Cea mai activa Institutie Financiara in Educatie Financiara", programul Scoala de bani fiind cel care a contribuit pentru al doilea an la rand la obtinerea acestui premiu.

"Este cel mai amplu program de educatie financiara derulat de o institutie financiara din Romania si se adreseaza tuturor categoriilor de varste. In cadrul proiectului, 1.000 de angajati BCR au devenit in 2017 profesori de educatie financiara si au derulat traininguri cu 20.000 de adulti (clienti si nonclienti), 15.000 de copii si tineri, in peste 120 de companii si 140 de institutii publice", a anuntat banca.

Banca Comerciala Romana a bifat un trofeu si la categoria de CSR a Galei Mastercard Bank of the Year, unde premiul a fost acordat de Fady Chreih, CEO al lantului de centre medicale Regina Maria.

Romania CSR Index 2018:...
Citeste si: Cat de mult se implica firmele romanesti in CSR