Banca Transilvania anunta un profit trimestrial cu aproape 50% mai mare, de 366 milioane lei, in contextul acordarii a circa 44.000 de credite noi si a veniturilor din comisioane in crestere puternica - 18,2%.

Banca cu sediul in Cluj-Napoca are aproape 2,5 milioane de clienti activi si peste 28.000 actionari romani, ceea ce o face una dintre putinele banci din piata cu capital preponderent romanesc - circa 55%. In ceea ce priveste profitul raportat de Grupul BT, acesta a ajuns la 389 milioane lei in T1, mai mare cu 45% fata de perioada similara din 2017, cand a fost de 267 milioane lei.

"A fost un inceput de an bun, cu rezultate conform asteptarilor, cu focus pe experienta pe care o oferim clientilor din toate segmentele noastre de business. Am facut investitii semnificative in reinnoirea retelei si pentru digitalizarea serviciilor", a declarat Omer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania.

Grupul BT a incheiat primele trei luni din an cu active de peste 60 miliarde lei, in crestere cu 15%, majoritatea fiind cele ale bancii (59,6 miliarde lei). Creditele nete reprezinta 51% din activele grupului. BT are un portofoliu de 3,08 milioane carduri (dintre acestea 388.000 sunt carduri de credit STAR BT), care a generat tranzactii cu aproape 34% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii in functie de volumul tranzactiilor cu cardul este de peste 20%.

Banca Transilvania raporteaza o eficienta operationala confortabila, de 47%, si un raport credite / depozite de doar 65%.

Citeste si:
#bankingurban Cum faci banking fara a trece prea des pe la banca
#bankingurban Cum faci...

BT in zona digitala: ce a realizat banca in T1?

Cea mai importanta lansare din primul trimestru al anului a fost BT Pay, aplicatia de plata la comercianti si transfer de bani cu telefonul mobil. In primele 3 luni din an, aplicatia a fost descarcata de peste 90.000 de clienti.

Poti testa live BT Pay si alte inovatii ale bancii la Future Banking, eveniment wall-street.ro organizat in 10 si 11 mai. Inscrie-te acum GRATUIT.

Robotul Livia de la BT, un chatbot creat pentru a oferi raspunsuri in timp real clientilor, a oferit in perioada ianuarie – martie peste 200.000 de raspunsuri prin Facebook Messenger si Skype la intrebari despre conturile, produsele si serviciile bancii.

Suplimentar, peste 400.000 de persoane s-au informat prin platforma Intreb BT cu privire la servicii, produse si operatiuni bancare.

Citeste si:
Stefanini, nou joint-venture in Romania alaturi de Infinit Solutions
Stefanini anunta un nou...

BT a anuntat la inceputul acestui an si colaborarea cu Personetics, un Fintech din israel specializat in aplicatii bancare cognitive. Parteneriatul va oferi clientilor bancii o experienta digitala superioara, prin includerea inteligentei artificiale in serviciile sale. Aplicatia de banking cognitiv va oferi clientilor suport financiar personalizat in timp real si va fi integrata in noile versiuni de BT24 Internet Banking si Mobile Banking, care vor fi lansate la mijlocul acestui an.

Cat de "sanatoasa" este banca - alte cifre cheie

  • Rata expunerilor neperformante conform EBA este de 6,35% la 31 martie 2018.
  • Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform EBA este de 71%.
  • Solvabilitatea bancii, luand in considerare profitul pe trimestrul I 2018, este de 19,23%; fara profit, aceasta este de 18,15%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Economisirea alocatiei timp de 18 ani: cati bani poti strange