Bancile trebuie sa-si revizuiasca atitudinea fata de clienti si sa-si intareasca prezenta din mediul online, intrucat concurenta se va inteti foarte mult in perioada urmatoare, odata cu intrarea pe aceasta piata a unor firme-gigant, care vor produce adevarate cutremure, a declarat, miercuri, Eugen Radulescu, directorul Directiei de Stabilitate Financiara din cadrul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), citat de Agerpres.

"Avem o competitie nebancara in crestere. Planurile de afaceri ale institutiilor financiare trebuie sa tina seama de acest lucru. Trebuie sa se imbunatateasca eficienta costurilor, pentru ca exista presiuni mari asupra profitabilitatii. Strategiile trebuie sa fie revazute nu numai in privinta produselor si a serviciilor, ci si a interactiunii cu clientii, cu un accent deosebit pentru mediul online, unde pasii exista, dar parca ar fi loc de mult mai mult decat atat", a aratat Radulescu, in cadrul Forumului Pietei Financiare.

Potrivit acestuia, concurenta nu va veni doar din interiorul sistemului financiar, ci si din afara acestuia, din partea noilor companii fintech si din partea altor companii care nu au avut legatura pana acum cu activitatea de acest gen.

"Nu vreau sa dau nume aici, pentru ca nu vreau sa le fac propaganda gratuita, dar avem firme-gigant la nivel mondial, care se pregatesc sa intre pe piata serviciilor bancare si, din informatiile pe care le am, vor intra cu produse care vor constitui cutremure adevarate. Sistemul financiar trebuie sa se pregateasca pentru asta", a avertizat el.

15% dintre romani au realizat...
Citeste si: Ce analize medicale si-au facut romanii in 2018

Sursa foto: ALEX TUDOR / AGERPRES FOTO

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Inca o piesa de puzzle in viitoarea criza pe care o va gestiona BNR