Dark mode (modul intunecat) este ultimul trend in designul aplicatiilor si o functionalitate nelipsita acum de pe sistemele de operare. Apple introdusese "dark mode" in macOS inca de anul trecut. Recent, a facut-o si pe iOS 13, iar rivalii de la Google pe Android 10. De ce insa bancile nu se "lipesc" la astfel de trenduri?

“Modul intunecat” a devenit un buzzword atat de puternic incat Wall Street Journal titreaza ca “fiecare gadget si aplicatie ar trebui sa ofere modul dark”.

In teorie, desi nu este sustinut inca de studii, un mod intunecat reduce oboseala ochilor atunci cand stam in fata calculatorului sau butonam pe telefon, dar mai mult decat orice a prins pentru ca este cool.

De aceea a fost introdus rapid de Fintech-uri si neo-banci, unele dintre ele oferind optiunea inca din 2018 (N26 si bunq). Recent, Revolut si Monzo, cei doi mari rivali pe piata din UK, au lasat sa se inteleaga ca pregatesc optiunea “dark mode” pentru clientii lor.

Citeste si:
De ce Revolut isi permite servicii mai ieftine decat bancile
Un sef de banca raspunde: De...

Bunq, de exemplu, o banca mobila olandeza care permite si clientilor romani sa isi deschida conturi si sa comande celebrele carduri curcubeu, a lansat tot in 2018 modul intunecat, dar numai pentru clientii premium. Practic, inca o dovada ca acei clienti tech-savvy si cel mai probabil afluenti sunt cei care ar trebui sa conteze pentru o banca digitala.

De ce insa bancile locale aleg sa raspunda cu intarziere la astfel de trend-uri care tin de design, UI sau sa opereze cu greu modificari masive in CX (customer experience)?

In Romania cel putin, in discutiile cu sefii departamentelor de digital, ajungeam invariabil la concluzii de tipul: Sunt atatea “bube” si modificari in pipeline, mult mai importante, incat nu avem resurse sa abordam unele mofturi pentru o mana de clienti. Si chiar cred ca bancile locale au o lista lunga de imbunatatiri pana sa ajunga la mofturile generatiei Z.

Pe de alta parte, manager de top din banci au inteles ca o aplicatie bancara concureaza acum pentru a fi in primul ecran al telefonului cu Instagram sau Facebook, fara sa mai luam in calcul ca FinTech-uri ca Revolut, Orange Money sau Monese incep sa le fure nu doar “primul ecran”, dar si clientii.

Citeste si:
Instant Factoring atrage 500.000 euro la prima runda de finantare
Instant Factoring atrage...

Este usor sa spui ca baza ta de clienti nu are nevoie de “dark mode” si doar cateva mii sau zeci de mii de clienti tech savvy, obsedati de design, ar cere o astfel de functionalitate, insa cand bancile nu se “lipesc” de aceste trenduri aleg in realitate sa se pozitioneze ca banci perimate, iar generatia Z care vine din spate le va percepe ca atare si va folosi N26, Monzo, Revolut sau va face banking cu Facebook si Google atunci cand acestea vor incepe sa livreze servicii financiare complete.

Si ca o mica concluzie, nu este atat de costisitor sa modifici codul unei aplicatii mobile pentru a implementa un buzzword ca “dark mode”.

Iata ce spunea N26 in septembrie 2018, dupa lansarea “dark mode”:

“Sa adaugam modul dark in codul existent s-a dovedit a fi mult mai usor si stabil decat am crezut initial. Raspunsul (clientilor) a fost entuziast, statisticile noastre aratand ca mai mult de 40% dintre useri au incercat modul intunecat”.

Citeste si:
Wall-Street.ro lanseaza prima harta a FinTech-urilor romanesti
Wall-Street.ro lanseaza prima...

Sursa foto: Instagram Engineering

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Hackathon Colliers: cum poti participa si care este premiul