CSALB: 350 de romani s-au impacat anul acesta cu bancile si cu IFN-urile prin intermediul nostru
Primele trei trimestre ale anului 2019 reflecta o evolutie importanta a activitatii CSALB. Cererile inregistrate in primele 9 luni arata o crestere cu 38% in raport cu numarul cererilor inregistrate in intreg anul trecut. O categorie aparte o reprezinta intelegerile amiabile dintre consumatori si banci, dupa sesizarea CSALB. Partile au incheiat 197 de astfel de intelegeri pana in prezent, fata de 97 de intelegeri in tot anul anterior, conform unui comunicat de presa trimis de catre CSALB.
Cati romani s-au impacat cu bancile?
In 2019, pana in luna octombrie, 350 de consumatori s-au impacat cu bancile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu 39% mai multi fata de situatia de la finalul T3 2018. In aceeasi perioada a anului trecut, doar 252 de romani au beneficiat de solutii favorabile in urma negocierilor purtate cu institutiile financiar-bancare. Anul acesta, in 90% din negocieri partile au acceptat solutia propusa de conciliatori, iar in 10% din cazuri cel putin una dintre cele doua parti a refuzat-o.
Cum raspund IFN-urile solicitarilor de conciliere
In primele trei trimestre din 2019, consumatorii au trimis 284 de cereri pentru a intra in negociere cu IFN-urile. Dintre acestea doar 8 au fost transformate in dosare, dintre care numai in trei cazuri partile s-au inteles. Alte 24 de cereri au fost solutionate amiabil de cele doua parti, fara a mai trece prin procedura concilierii.
La ce se refera cererile consumatorilor
90% din cererile primite se refera la creditele contractate. Diminuarea soldului, eliminarea sau reducerea comisioanelor, recalcularea dobanzii, eliminarea unor clauze contractuale sau restituirea unor sume de bani sunt cele mai frecvente solicitari. 10% din cereri se refera la probleme cu depozitele, platile, cardurile sau leasing. 85% dintre cei care trimit cereri catre CSALB aleg modalitatile online (aplicatia de pe site-ul www.csalb.ro, precum si adresa de mail office@csalb.ro).
Principalele motive de clasare a unor cereri de catre banci sau IFN-uri
- comerciantul isi mentine punctul de vedere transmis consumatorului anterior sesizarii CSALB (157 de cazuri);
- s-au facut mai multe oferte si demersuri pentru solutionare, dar toate ofertele transmise anterior sesizarii de catre consumator a CSALB, au fost refuzate de acesta (59 de cazuri);
- din cauza existentei unui dosar in instanta de judecata (34 cazuri);
- deoarece au fost initiate procedurile de executarea silita (23 cazuri);