BRD Groupe Societe Generale a inregistrat in primele noua luni ale acestui an un profit net de 1,226 miliarde lei, mai mare cu 7,4% fata ce cel din perioada similara din 2018, care a fost de 1,142 miliarde lei, potrivit Agerpres.

Rezultatul operational brut a crescut la 1,26 miliarde lei, de la 1,185 miliarde lei in primele noua luni din 2018 (+9,2% in dinamica anuala excluzand contributiile la Fondurile de Garantare a Depozitelor si de Rezolutie).

"Primele noua luni ale anului 2019 au fost dinamice din punct de vedere comercial. Prin intensificarea creditarii atat pe segmentul retail, cat si pe cel corporate, ne-am pastrat angajamentul de finantare a economiei romanesti in mod responsabil, printr-o oferta imbunatatita si echilibrata. Evolutia activitatii pe piata fondurilor mutuale a fost, de asemenea, remarcabila, in linie cu strategia noastra de a surprinde potentialul pietei solutiilor alternative de economisire. In acelasi timp, am continuat implementarea modelului nostru de afaceri "phygital", ce combina experienta digitala superioara si expertiza umana", a declarat Francois Bloch, director general al BRD Groupe Societe Generale.

In primele noua luni din 2019, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 2,446 miliarde lei, mai mare cu 6,9% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, sustinut atat de cresterea veniturilor nete din dobanzi, cat si de cresterea veniturilor neaferente dobanzilor. Veniturile nete din dobanzi s-au majorat cu 9,7%, beneficiind de expansiunea volumelor pe toate segmentele, schimbarile favorabile de structura si ratele de dobanda de pe piata mai mari contribuind, de asemenea, la crestere.

Veniturile nete din comisioane au marcat o crestere de 2,1% in dinamica anuala, determinata de intensificarea activitatii de carduri si de cresterea tranzactiilor clientilor, compensand astfel presiunea asupra preturilor aferente serviciilor bancare tranzactionale.

Citeste si:
Cine este francezul care va prelua fraiele BRD SocGen din noiembrie
Cine este Francois Bloch,...

Cheltuielile operationale au atins 1,186 miliarde lei in primele noua luni din 2019, cu 7,4% mai mari in comparatie cu primele noua luni din 2018, in principal ca urmare a costurilor de personal mai mari determinate de ajustarea salariilor si a altor beneficii, intr-un context de crestere constanta a salariilor pe piata din Romania si contributiei mai mari la Fondurile de Garantare a Depozitelor si de Rezolutie (72 milioane lei fata de 35 milioane lei in 2018).

"Per total, Grupul BRD si-a imbunatatit performanta operationala de-a lungul anului, rezultatul operational brut atingand 1,26 miliarde lei, fata de 1,185 miliarde lei in primele noua luni din 2018, in crestere cu 6,4% (plus 9,2%, excluzand contributia la Fondurile de Garantare a Depozitelor si de Rezolutie)", se mentioneaza in comunicat.

Profilul de risc a continuat sa fie solid, asa cum il reflecta scaderea ratei creditelor neperformante cu 1,8 puncte procentuale, la 4% la finalul lunii septembrie 2019, de la 5,8% la finalul lunii septembrie 2018. In plus, gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a crescut la 74,1% la finalul lunii septembrie 2019, de la 73,1% la finalul lunii septembrie 2018.

"In acest context, profitul net al Grupului BRD a atins 1.226 milioane lei in primele noua luni din 2019, fata de 1.142 milioane lei in primele noua luni din 2018, in crestere cu 7,4%, sustinut de generarea solida de venituri si de un cost al riscului pozitiv. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 20,8% in primele noua luni din 2019 (fata de 20,9% in primele noua luni din 2018)", se mai arata in comunicat.

Citeste si:
Ce profit a inregistrat BRD in primul trimestru din 2016
BRD inregistreaza un profit...

Conform sursei citate, cresterea creditelor din sistemul bancar romanesc a ramas dinamica (plus 6,5% la finalul lunii septembrie 2019, in termeni anuali) atat pe segmentul persoanelor fizice, cat si pe cel al companiilor, intr-un mediu macroeconomic favorabil, caracterizat de intensificarea cererii interne din sectorul privat. Depozitele din sistemul bancar au continuat sa creasca (plus 8,8% la finalul lunii septembrie 2019 fata de aceeasi perioada a anului trecut) pe ambele segmente de clientela.

In primele noua luni ale acestui an, soldul creditelor nete ale Grupului BRD, inclusiv creantele din leasing, s-a majorat cu 3,2% fata de finalul lunii septembrie 2018 gratie ambelor segmente, retail si corporate. Creditele imobiliare si de consum au stat la baza cresterii pe segmentul retail, care a ajuns la plus 2,8% in termeni anuali.

Reprezentantii bancii semnaleaza ca avansul creditelor corporate (+4,2% comparativ cu finalul lunii septembrie 2018) a fost sustinut de creditele pentru companii mari (+4%) si de finantarea de leasing. Valoarea finantarilor noi de leasing a crescut cu 36% fata de primele noua luni din 2018, sub impulsul cererii atat din partea companiilor mici, cat si a IMM-urilor.

Depozitele clientilor au fost relativ stabile fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe segmentul retail, acestea au crescut cu 2,4% in termeni anuali, pe fondul intrarilor mai mari in conturile curente detinute de persoanele fizice (+27% fata de perioada similara a anului trecut), evolutie datorata, in parte, cresterii continue a salariilor pe piata locala.

Citeste si:
Darea in plata va ucide Prima Casa. Pe ce segmente va miza atunci BRD
Philippe Lhotte, BRD: Legea...

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 71% la finalul lunii septembrie 2019, cu 2 puncte procentuale mai mare fata de aceeasi perioada din 2018.

Pe piata fondurilor mutuale (administrate de filiala sa specializata BRD Asset Management), BRD a inregistrat o performanta foarte solida, cresterea activelor in administrare accelerand la 48% in termeni anuali la finalul lunii septembrie 2019. Astfel, cota de piata a BRD AM a crescut cu 4,9 puncte procentuale, la 17,6%.

In perioada ianuarie-septembrie, numarul de contracte pentru serviciile de internet si mobile banking a crescut cu 18%. Rata de adoptare a serviciului de mobile banking a crescut rapid, dupa cum reflecta avansul de 42% al numarului de abonati MyBRD Mobile. Numarul de tranzactii prin MyBRD Mobile si MyBRD Net s-a majorat cu 25% in comparatie cu primele noua luni ale anului 2018.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
BRD aproape isi dubleaza profitul la semestru. Ce a generat cresterea