Raiffeisen Bank inregistreaza un profit net de 536 de mil. de lei in trimestrul 3, cu 25% mai putin decat in aceeasi perioada de anul trecut

Raiffeisen Bank a incheiat al treilea trimestru al anului 2019 cu un profit net de 536 milioane de lei, fata de 718 milioane de lei, cat inregistra in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea cu 25 % a profitului net (an la an) provine din cateva evenimente nerecurente cum sunt: schimbarile metodologice de provizionare a riscului de credit si provizionarea participatiei in subsidiara Aedificium Banca pentru Locuinte.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 42,38 miliarde lei la 30 septembrie 2019 (crestere de 8%, an la an), iar veniturile bancii au avansat cu 5%, an la an, pana la 1,95 miliarde de lei. Creditele nete au crescut cu 13 % la T3, an pe an, iar toate segmentele de clienti au inregistrat evolutii pozitive: soldul creditelor catre corporatii mari si medii a crescut cu 14% fata de aceeasi perioada din 2018, creditele pentru IMM-uri au crescut cu 5%, iar cele pentru persoane fizice cu 9%, echilibrat, atat credite pentru achizitii de locuinte, cat si de nevoi personale, conform unui comunicat de presa emis de catre banca.

Cheltuielile operationale ale bancii au crescut cu 8% in primele noua luni din 2019, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la un miliard de lei (930 milioane de lei in aceeasi perioada din 2018). Principalele zone de presiune asupra costurilor bancii vin din investitiile in ritm sustinut pentru dezvoltatea capabilitatilor tehnologice si digitale ale bancii, cresterea costului cu salariile angajatilor, dar si din cerintele regulatorii, mai precis a contributiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

Rata creditelor neperformante a scazut la 3,9% la finalul lunii septembrie 2019, fata de 4,3% in T3/2018. Costul cu provizioanele a crescut , fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 147 de milioane lei.

Cum sta Raiffeisen Bank pe partea de digitalizare

Numarul clientilor digitali ai bancii (cei care folosesc aplicatiile de online si mobile banking) a ajuns in trimestrul al treilea din 2019 la 675.000. Din august 2019, clientii Raiffeisen Bank pot face plati cu telefonul prin aplicatia RaiPay pentru Android, iar pana in prezent peste 45.000 de clienti folosesc aceasta aplicatie.

Noul Smart Mobil si Noul Raiffeisen Online, aplicatii lansate la finalul lunii mai: peste 50% din clientii digitali ai bancii le folosesc deja, la 4 luni de la lansare. In septembrie 2019 a fost lansata optiunea “Smart Hour” prin care clientii Raiffeisen Bank pot face schimburi valutare lei-euro sau euro-lei la cursul BNR pentru o ora, de la 10:00 la 11:00, in noile aplicatii Smart Mobile si Raiffeisen Online.

Citeste si:
Raiffeisen Bank va oferi gratuit companiilor semnătură electronică...
Raiffeisen Bank va oferi...

Din 2019, clientii Raiffeisen Bank au posibilitatea de a contracta un credit de nevoi personale complet online, in maxim 10 minute. Creditele de nevoi personale initiate digital au ajuns in T3 la peste 8% din totalul volumelor acordate.

La finalul trimestrului al treilea, portofoliul de carduri de credit Raiffeisen Bank a continuat sa creasca, ajungand la peste 500.000 de carduri active.

La sfarsitul celui de-al treilea trimestru din 2019, banca avea 4.829 de angajati, 366 agentii (din care 32 cashless) si o retea de peste 820 de ATM-uri, 22.200 de POS-uri si 290 masini multifunctionale. Raiffeisen Bank deserveste in Romania peste 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri si 5.750 de corporatii mari si medii.

Citeste si:
ING Bank: unul din 3 clienți contractează un credit de consum din...
Roxana Cristea, ING Bank:...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri