O banca din piata si un FinTech se pregatesc sa lanseze carduri de metal, urmand exemplul Revolut care a deschis apetitul romanilor cu un astfel de produs. Potrivit unor surse din piata, atat Banca Transilvania, cat si Fintech-ul Orange Money, vor lansa in curand carduri metal, produs care in general targeteaza clientii cu venituri mari.

De altfel, Orange Money urmeaza sa emita anul viitor si carduri de credit, completand astfel oferta de produse bancare oferite catre clienti direct din telefonul mobil.

Vom dezbate viitorul cardurilor fizice intr-o lume in care platile mobile explodeaza in cadrul Future Banking 2020. Inscrierile pentru evenimentul regional din 12-13 mai au inceput deja!

Pana in prezent, nicio banca din piata nu a investit intr-un astfel de produs, costurile de emitere a unui card metal fiind destul de mari, putand ajunge si la 50 de euro pe bucata. In cazul portofoliilor importante, bancile negociaza cu producatorii de astfel de carduri (Thales DIS sau Idemia) preturi mai mici, insa diferenta fata de un card obisnuit de plastic ramane semnificativa.

Revolut a inceput sa emita carduri metal in vara anului trecut, dar nu a oferit cifre despre cate au fost comandate de clientii din Romania.

Citeste si:
ING anunta oficial lansarea optiunii de deschidere cont 100% online
ING Bank anunta oficial...

In ceea ce priveste bancile locale, strategia pe segmentul cardurilor premium a fost in general sa le promoveze direct catre clientii din segmentul "affluent" sau ai celor de private banking si mai putin sa expuna beneficiile acestor carduri in media sau catre publicul larg.

Pe de alta parte, Revolut sau alte FinTech-uri internationale au promovat cardurile metal pentru intreaga gama de clienti, facand apel la nevoia primara a acestora de a-si expune statutul, in ciuda faptului ca deja mobilul sau gadget-urile inlocuiesc incet incet cardurile in optiunea de plata a clientilor.

De exemplu, atat Revolut, cat si banca rusa Tinkoff, au avut povesti de succes cu cardurile de metal, in conditiile in care cele doua institutii financiare au impreuna aproape 20 milioane de clienti digitali. Revolut a adoptat strategia unui comision fix, de 13 lire pe luna, pentru cardul metal, in timp ce Tinkoff nu percepe o taxa pentru acesta daca clientii fac un rulaj de 2.500 de euro pe luna pe respectivul card sau mentin in cont peste 40.000 de euro.

Citeste si:
Revolut, aproape de o evaluare de 5 miliarde de dolari
Revolut, aproape de o...
Sursa foto: Thales DIS

New PODCAST Alert << Future Banking >>

New PODCAST Alert << Future Banking >>

Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
BT intra in Asociatia pentru Relatii cu Investitorii pe Bursa