BCR, Raiffeisen și ING, trei dintre cele mai mari bănci din România, spun că sunt pregătite să asigure acoperirea nevoilor suplimentare de numerar la bancomate “24/24”, în contextul extinderii infecției coronavirus (COVID-19) în România. Reprezentanții băncilor subliniază că nu au înregistrat retrageri mai mari la bancomate, un număr ceva mai ridicat de persoane la ATM-uri fiind motivat de perioada de distribuție a pensiilor.

  • Cererea de cash la bancomate nu a depășit media obișnuită.
  • Băncile pregătesc rezerve de numerar în cazul în care cererea va crește.
  • Programul băncilor rămâne cel normal. Excepții, doar în cazul unor infecții în sucursale.
  • Băncile le cer clienților să nu folosească bancnote, să evite sucursalele și să utilizeze canalele online.
  • Băncile activează planuri de continuitate a afacerilor.
  • Măsuri suplimentare de igienă în bănci.
  • Restricții de călătorie în rândul angajaților din bănci.

”Nu am înregistrat retrageri de numerar mai mari decât evoluțiile care se întâmplă, de obicei, în această perioadă a lunii, când se fac plăți de pensii. Rețeaua noastră extinsă de automate bancare este monitorizată permanent pentru acoperirea unor nevoi suplimentare de cash și suntem gata să o deservim prompt 24/24”, au declarat reprezentantii BCR, instituția de credit care deține cea mai extinsă rețea de bancomate din România.

”Până acum operațiunile cu numerar par să rămână în parametrii normali estimați pentru astfel de situații, iar disponibilitatea ATM-urilor noastre rămâne la același nivel înalt. Însă, pentru a asigura o potențială creștere, pregătim în prezent o rezervă de numerar. Monitorizăm cu atenție ritmul retragerilor de numerar de la ATM-urile noastre și suntem pregătiți să luăm măsuri dacă va fi cazul”, afirmă reprezentanții ING Bank România.

Supermarketurile şi hypermarketurile din Capitală au fost asaltate de clienţi, încă de la primele ore ale dimineţii, în unele lanţuri comerciale rafturile fiind golite cu rapiditate. De cealaltă parte, magazinele membre ale Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au anunțat că nu au probleme cu stocurile de alimente de bază. Pe rețelele sociale, anumiți utilizatori au postat imagini cu persoane care așteptau în fața bancomatelor unor bănci pentru a face retrageri.

”În această perioadă avem retrageri normale de la ATM-urile băncii, având în vedere că este perioada de încasare salarii și pensii. Suntem pregătiți și avem în centrele de procesare sumele necesare de numerar pentru agenții și ATM-uri, în așa fel încât să nu întâmpinăm probleme”, au răspuns reprezentanții Raiffeisen Bank România unei întrebări cu privire la eventualele retrageri mai mari de cash în contextul extinderii contagiunii coronavirus în România.

Cum va fi afectat programul băncilor de epidemia coronavirus?

În cazul BCR, sucursalele vor rămâne deschise și vor funcționa normal. Dacă va exista orice fel de suspiciune – până la al treilea contact cu o persoană infectată – orice sucursală BCR va fi închisă temporar, timp de câteva ore, pentru dezinfectare, ca parte din politica de risc zero pentru angajați și clienți.

Raiffeisen Bank România spune că în momentul de față nu anticipează închideri de sucursale, situația urmând să fie monitorizată, iar măsurile necesare vor fi adoptate în funcție de context.

”Nu intenționăm să schimbăm programul de lucru actual din rețeaua de unități întrucât simțim importanța serviciilor oferite clienților noștri. Ținem însă cont de toate regulile de bună practică și măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19 și adaptăm modul de interacțiune din agenții în consecință, urmărind protejarea sănătății clienților și angajaților, deopotrivă”, au declarat oficialii Raiffeisen.

Toate Office-urile ING vor rămâne la activitatea normală, ajustându-ne dacă primim instrucțiuni specifice din partea autorităților sau avem cazuri specifice pentru care considerăm că trebuie să luăm măsuri preventive.

ING Bank România

Băncile, către clienți: Mergeți în sucursale doar dacă este absolut necesar!

BCR, Raiffeisen și ING recomandă clienților să evite sucursalele bancare pe cât de mult posibil.

Vă recomandăm să mergeți în agențiile băncii în următoarea perioadă numai dacă este absolut necesar și respectând indicațiile personalului bancar privind comportamentul de urmat în spațiul agenției.

Raiffeisen Bank România

Recomandăm clienților să utilizeze cât mai mult serviciile online, ușoare și sigure. Toate activitățile bancare recurente se regăsesc în regim online în cazul BCR (deschidere de cont curent cu card atașat și trimis la domiciliu, credit de nevoi personale, refinanțare, management carduri, asigurări, plată facturi, asset-management). Recomandăm clienților să respecte cu strictețe, în această perioadă, regulile de igienă pentru a preveni răspândirea infecțiilor cu boli transmisibile, precum și să urmărească atent mesajele autorităților”, au declarat reprezentanții BCR.

Aproximativ 70% din tranzacțiile BCR se întâmplă deja în mediul digital - internet banking, POS, e-Commerce, Phone-Banking și alte modalități ce nu implică numerarul.

Pe cât posibil, folosiți Home’Bank (aplicația de internet banking) pentru operațiunile cotidiene. În același sens, este bine să evitați contactul cu numerar. Recomandăm clienților să folosească telefoanele mobile (ING Pay sau Apple Pay), cardul contactless sau plata electronică sau transfer direct din Home’Bank.

ING Bank România

Restricții de călătorie în cazul angajaților din bănci. BCR – 700 de puncte de lucru de la distanță

BCR a decis interzicerea călătoriilor de serviciu în zonele de risc, amânarea unora dintre evenimentele mai mari programate în perioada următoare și instruirea periodică a salariaților cu privire la conduita optimă pentru protejarea împotriva bolilor contagioase.

”Totodată, am intensificat activitățile de curățenie în spațiile noastre, utilizând materiale dezinfectante speciale, am suplimentat dotarea punctelor sanitare cu săpun antibacterian și am distribuit substanțe antiseptice pentru utilizare intensivă”.

Totodată, BCR a activat planul de continuitate a afacerii și a setat deja peste 700 de puncte de lucru de la distanță, ”număr pe care ne propunem să-l creștem, în funcție de evoluția situației”.

În funcție de caz și situația personală, considerând inclusiv funcțiile critice în această perioadă, există posibilitatea pentru angajații BCR să lucreze de acasă în această perioadă printr-o facilitate tehnică (laptop, VPN) disponibilă în BCR de câțiva ani. ”În cazul în care acest lucru nu e posibil, dat fiind specificul activităţii, ori alte motive obiective, există categoria cererilor speciale de concediu, respectiv cel de uz personal, care este plătit de companie și este separat de cel de odihnă”, mai adaugă oficialii băncii.

Și Raiffeisen are un plan de continuitate a afacerii, iar pe măsură ce apar date noi, acest plan se activează, astfel încât activitatea de bază a băncii să fie asigurată.

”Binențeles că în sediile noastre am luat măsurile de prevenție: angajații au primit soluții dezinfectante, suntem pregătiți cu măști, mănuși etc; se pune acces pe curățenie și dezinfectarea spațiilor de lucru comune; călătoriile angajaților în afara țării au fost sistate, călătoriile în țară au fost limitate, evenimentele au fost amânate”, afirmă reprezentanții Raiffeisen.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri