Refresh în industria evenimentelor: ce a însemnat în cifre primul eveniment virtual dezvoltat și organizat de InternetCorp

Piața locală de evenimente de business este de câțiva ani una dintre cele mai competitive nișe în care un publisher poate să activeze. Înainte de criză, săptămânal aveau loc zeci de evenimente doar în București. Evenimente mici, mari, evenimente bune sau unele mai slabe, însă foarte puține reușeau să se diferențieze. Pandemia a nivelat totul și niciun eveniment nu a mai putut avea loc în offline. Ce a urmat? Un proces de mutare în online și o cursă a transmisiunilor, webinariilor și conferințelor pe Zoom. Iată cum am abordat noi la InternetCorp această transformare, ce am învățat din ea și care sunt primele rezultate.

Când auzi la conferințe că în business trebuie să fii flexibil, să te adaptezi rapid la orice situație și să inovezi, nu te gândești că vei fi pus în fața unui scenariu de tipul COVID-19, când peste noapte numeroase linii de business la nivel global au înghețat, fie din lipsă de cerere, fie din cauza restricțiilor impuse de autorități în încercarea de a stopa răspândirea virusului.

Business-ul de evenimente, ca multe altele lovite puternic de Pandemie, a trebuit să se reinventeze și să găsească noi diferențiatori.

Cum am abordat la InternetCorp această transformare și care au fost rezultatele?

Cele mai multe evenimente online au avut ca principal canal de difuzare Facebook-ul, o rețea socială în care consumatorul avea deja prea mult conținut, nu prea puțin. Așa că am plecat în dezvoltarea noului modul de conferințe online de la problemă, nu de la cadrul de expunere. Unde transmiți conținutul unui eveniment, mesajele speakerilor și partenerilor este în realitate cea mai mică problemă.

Poate sună clișeic însă ne-am pus în pielea participantului la evenimente și am fost atenți la nevoile partenerilor. Așa am identificat "pain point-ul" consumatorului, care își dorea să beneficieze în continuare de o experiență cât mai apropiată de conferințele offline și conținut de calitate, în deplină siguranță. Partenerii noștri, pe de altă parte, aveau nevoie să își expună mesajele într-un format neconvențional, atractiv și diferit de clasica fereastră de Zoom.

Așa a apărut Virtual IC Events, o platformă complet nouă de evenimente online, dezvoltată in-house de echipa de programare și design a InternetCorp, care va continua dezvoltarea ei cu noi funcționalități și adaptarea ei pentru nevoile fiecărui partener.

Primul eveniment mare găzduit pe noua platformă a fost Future Banking - online edition, o ediție cu peste 30 de speakeri și 20 de parteneri, cu aproape 10 ore de conținut video live și pre-înregistrat, webinarii, resurse utile și un spațiu de networking virtual, care a readus în online experiența de a descoperi noi contacte, prieteni și parteneri printre cei peste 650 de participanți înregistrați în platformă.

Iată care au fost cifrele rezultate în urma celor 2 zile de eveniment, iar pentru acestea le mulțumim în primul rând participanților și partenerilor care ne-au sprijinit.

Ce am învățat noi la InternetCorp din această transformare?

  • transformarea digitală nu este doar un concept de MBA, ci realitatea zilelor noastre în tot mai multe domenii
  • fiecare schimbare de paradigmă și adaptarea organizației cere efort: multe ore de brainstorming, sute de ore de programare, design și organizare, o muncă de culisele care a făcut ca experiența unui eveniment online să fie complet nouă
  • networkingul poate fi și el reinventat. Lipsesc strangerile de mână, dar cărțile de vizită pot fi schimbate din fața monitorului, deal-urile pot fi încheiate online, iar parteneriatele pot fi semnate la distanță
  • viitorul este cel puțin hibrid. Cu toții ne dorim să facem networking la un eveniment offline, în jurul unei cafele, dar nu putem ști ce va urma, care va fi evoluția virusului în toamnă sau anul viitor. Așa că vom continua să gândim proiectele viitoare ale InternetCorp ca experiențe "online first", completate de o prezență în offline, în măsura în care va exista un cadru de desfășurare în deplină siguranța pentru speakerii și participanții noștri.

Parafrazând mesajul teaser al Lemonade, startup-ul care a distorsionat industria de asigurări, am putea spune că în noul normal trebuie să "uităm tot ceea ce știam despre evenimente" și să ne reinventăm.

Citește și
Julius Meinl România se așteaptă să încheie anul cu un minus de până la 20%
Setari Cookie-uri