Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul unui nivel considerabil mai mic al costului riscului.

Potrivit Riffeisen, aceasta evoluţie pozitivă se datorează politicii de risc prudente, performanţei bune a portofoliului de credite, susţinută de implementarea cu succes a măsurilor de susţinere a clienţilor (atât măsurile proprii, cum a fost opţiunea băncii de amânare la plată pentru trei rate, cât şi a celor guvernamentale), precum şi îmbunătăţirii perspectivei macroeconomice.

"Suntem mulţumiţi de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, într-o perioadă în care am continuat să fim preocupaţi de siguranţa clienţilor, partenerilor şi angajaţilor, însă în egală măsura ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansării economice, prin oferirea de soluţii financiare potrivite nevoilor clienţilor şi economiei reale. Datorită măsurilor luate, moratorii publice şi private şi a prelungirii lor am reuşit menţinerea profilul de risc la niveluri sănătoase şi ne-am bucurat să observăm cum clienţii noştri au depăşit cu bine aceasta perioadă dificilă. Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un vârf de creştere de 15% al portofoliului de credite IMM, în mare măsura datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest", a spus Steven van Groningen, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank.

La T1 2021, activele totale au ajuns la 52,2 miliarde de lei (creştere de 9%, an la an), dar veniturile băncii au scăzut cu 4% faţă de T1 2020, în ciuda creşterii creditelor nete, fiind afectate în primul rând de ratele de dobândă în scădere şi de veniturile din comisioane reduse cu 8%, în condiţiile în care economia locală nu s-a refăcut complet după perioada pandemică. Evoluţia veniturilor băncii a fost influenţată şi de eforturile constante de a oferi clienţilor servicii tranzacţionale convenabile ca preţ şi calitate, cum sunt pachetele de cont curent, cu numeroase tranzacţii gratuite, dar şi migrarea operaţiunilor din agenţii pe maşini multifuncţionale şi canale electronice, cu cost mic pentru clienţi.

Cheltuielile operaţionale au scăzut uşor cu 2%, faţa de T1 anul anterior, în special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari înregistrate în martie 2020, în prima fază a pandemiei, menite să acopere nevoia de materiale igienico-sanitare şi echipamente de protecţie pentru crearea unui mediu sigur de desfăşurare a activităţii pentru angajaţii şi clienţii noştri.

Potrivit băncii, criza sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor şi o înclinaţie spre economisire din partea clienţilor, astfel încât depozitele au înregistrat o creştere cu 9% în martie 2021, comparativ cu martie 2020.

În primul trimestru din 2021, soldul total al creditelor aprobate pentru corporaţii mari şi medii a depăşit valoarea înregistrată în primul trimestru al anului trecut (începutul pandemiei), banca continuându-şi strategia de a susţine eforturile clienţilor de adaptare la noile realităţi economice.

La sfârşitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 15% faţă de T1 2020, în timp ce numărul clienţilor cu care avea o relaţie de creditare a trecut pragul de 14.000. Banca a lansat în februarie 2021 a patra ediţie a programului Factory by Raiffeisen (dedicat startup-urilor româneşti), cu o componentă educaţională -Startup Studio.

"Pentru noi contează foarte mult feedback-ul clienţilor pe care îl colectăm printr-o platformă foarte performantă - PULS. Datele strânse de la clienţi ne arată că toate eforturile băncii din ultimul an au fost apreciate, Raiffeisen Bank continuând să fie recomandată de către clienţi datorită produselor oferite şi a digitalizării serviciilor sale. În primul trimestru al acestui an scorul general de recomandare al băncii a înregistrat o creştere de 10% (comparativ cu T1 2020), rămânând la nivelul maxim atins şi în ultimul trimestru din 2020", a adăugat Steven van Groningen.

La finalul lunii martie 2021, numărul clienţilor digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clienţii persoane fizice ai băncii erau activi digital, faţă de 34% în martie 2020. Tranzacţiile efectuate prin aplicaţiile de mobile şi internet banking au crescut cu 63% în T1 2021, faţă de perioada similară a anului trecut.

În 2021, 75.000 de clienţi, în medie, în fiecare luna au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, faţă de 54.000 lunar, la începutul lui 2020.

Plăţile efectuate de persoanele fizice cu cardul de debit la POS au crescut cu aproximativ 40%, atât ca valoare, cât şi ca volum (T1 2021 faţă de T1 2020. Tranzacţiile cu cardul de debit utilizate pentru comerţul electronic au crescut cu 50%, din punct de vedere valoare şi volum, faţă de T1 2020.

Conform comunicatului, Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piaţa cardurilor de credit din Romania la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Plăţile cu cardurile de cumpărături în luna martie 2021 au crescut cu 26% faţă de luna martie 2020, iar pe ansamblu, în T1 2021 au fost cu 12% mai mari faţă de perioada similară din 2020.

Raiffeisen Bank Romania are peste 20 de ani de activitate pe piaţa bancară din România şi aproximativ 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are peste 4.800 de angajaţi, 329 de agenţii în toată ţara, 722 de ATM-uri, 393 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 24.300 de POS-uri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri