UniCredit Bank plănuiește lansarea unui asistent virtual disponibil în aplicația de mobile banking și chiar a bancomatelor fără ecran

UniCredit Bank vrea să introducă în aplicația de mobile banking un asistent virtual care să ofere clienților notificări și informații utile atunci când întâmpină diferite dificultăți, a anunțat Alexandru Mihalache, Head of Digital Channels în cadrul instituției financiare, prezent la evenimentul Future Banking din 18 mai.

Banca și-a propus să ofere clienților experiențe cât mai simple, pentru că s-a observat în portofoliul băncii cum clienții care depășeau limita zilnică de tranzacționare la ATM, de exemplu, nu își dădeau seama de acest lucru și sunau în call-center. ”Lucrăm în prezent ca, în momentul în care un client depășește suma limită de tranzacționare să primească automat un sms, care să-l înștiințeze de acest lucru, iar în timp vom avea un asistent virtual direct în aplicația de mobile banking”, a declarat Alexandru Mihalache în cadrul evenimentului Future Banking.

În viziunea sa, implementarea standardelor SCA (strong customer authentication - n.red.), cu pasul adițional de autentificare cerut clientului, pare că îi crează acestuia un disconfort, o fricțiune în plus. ”Însă, aceasta este de fapt o oportunitate pentru bănci, fiind permise multe excepții de la reguli, care ne dau posibilitatea să avem opțiuni. De exemplu, în baza unui scor de risc, clientul poate face o tranzacție printr-o simplă autorizare dacă tranzacția se dovedește a fi neriscantă în urma analizei de risc”, a explicat oficialul UniCredit Bank.

Acesta a detaliat faptul că este vorba despre acei "safe beneficiaries" (beneficiari siguri n.red.), care odată stabiliți îi vor permite clientului să se autentifice doar pentru prima tranzacție de acest fel, urmând ca următoarele să se facă automat.

Totodată, banca a lansat pentru clienții săi, în decembrie anul trecut, o facilitate care oferă posibilitatea retragrii de numerar de la bancomate, doar cu smartphone-ul și scanarea un cod QR, fără a mai fi necesar cardul în forma lui fizică. ”Ne dorim ca orice client să-și uite intenționat cardul acasă”, a declarat Mihalache adăugând faptul că banca va avea în viitor și ATM-uri screenless (fără ecrane n.red.).

Citeste si:
IC Event: cum oferi clienților o experiență digitală și ce face...
Future Banking - Digital...

”În viitorul scurt și mediu vom păstra și cardul clasic pentru clienții noștri, pentru că aceste funcționalități nu sunt disponibile oriunde în lume”, a mai spus oficialul instituției financiare.

Plățile instant sunt o altă prioritate a băncii, dar, în viitorul scurt, banca dorește să simplifice și mai mult posibilitatea trimiterii de bani între clienții băncii, prin soluția Alias Pay, care practic permite efectuarea de tranzacții doar cu ajutorul numărului de telefon.

Evenimentul Future Banking s-a desfășurat cu sprijinul partenerilor de la ING Bank România, Mastercard, Orange Money, UniCredit Bank, Namirial, AriadNext, First Bank și Qualitance.

Citeste si:
Ultimele zile de înscrieri la ecomTEAM 2021: peste 20 de speakeri...
Ultimele zile de înscrieri la...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri