ING și-a mărit profitul trimestrial. Producția de credite, la nivel pre-pandemic

ING Bank a raportat o creștere a profitului brut de 11% pentru primele trei luni ale anului 2021, față de aceeași perioadă a anului anterior, înregistrând o cifră de 183 de milioane de lei, potrivit unui comunicat al băncii.

De asemenea, producția de credite de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, înregistrând o creștere de 50% față de trimestrul anterior. Iar împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Tot pe direcția digitală, utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar la ING. Peste jumătate din cheltuielile clienților ING sunt efectuate cu carduri și dispozitive mobile la POS.

Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul nostru, profitabilitatea a crescut, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor.

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România

Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienților ING sunt efectuate cu carduri și dispozitive mobile la POS. Plățile mobile (ING Pay, Apple Pay și Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacțiile de cumpărare în comerțul online au crescut cu 27%. Pentru a susține această tendință de creștere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicația mobilă, pentru plăți online mai rapide și convenabile, o funcționalitate foarte așteptată în rândul clienților.

Citeste si:
Lista neagră a băncilor. Lucrezi în aceste sectoare? Șansă redusă...
Lista neagră a băncilor: Dacă...

Pe lângă instrumentele tradiționale de economisire, clienții încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiții în fonduri mutuale. ING a raportat o creștere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienții ING au un comportament investițional consecvent, mulți dintre aceștia investind sume modice, însă în mod constant și pe termen lung. Din totalul numărului de clienți care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate și-au activat un plan de investiții periodice.

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri