Semnificaţia mesajului cu ceaiul de tei este una mult mai profundă: atacă problema anticipaţiilor inflaţioniste, pentru că BNR nu vrea să întâmpine o problemă suplimentară prin canalul anticipaţiilor, susţine Cristian Popa, membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR), potrivit Agerpres.

"Logica ceaiului de tei şi anticipaţiile inflaţioniste. Joc de cuvinte sau este mai multă substanţă în spate? După două ore de prezentări intense şi elaborate, cifre, grafice, clarificări, inflaţia care ne loveşte pe toţi, prognoze, dobânzi, deficite, măsurile luate de BNR, decizia de politică monetară, ratele la credite, explicaţii şi comunicare la cele mai înalte standarde şi transparenţă maximă, totul pe un ton calm, ţara a rămas cu fix o idee: ceai de tei.

Eu văd logica ceaiului de tei astfel: referirea vizează isteria episodică din spaţiul public pe care am văzut-o când cetăţenii au fugit la casele de schimb şi au cumpărat euro la 5,3 lei şi când s-au format cozi la benzinării sau la ulei. Acest mesaj invită la calm şi raţiune, în decizii şi în discuţii, invită la o abordare echilibrată. Semnificaţia mesajului cu ceaiul de tei este una mult mai profundă: atacă problema anticipaţiilor inflaţioniste, pentru că BNR nu vrea să întâmpine o problemă suplimentară prin canalul anticipaţiilor. Încercăm desigur să temperăm lucrurile şi pe căile de comunicare, comunicarea este crucială când vine vorba de politica monetară. Măsurile trebuie înţelese pentru a îşi atinge scopul", a scris pe Facebook Cristian Popa, membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României.

Citește și: VIDEO | Câți bani încasează lunar Isărescu, care spune să bem ceai de tei în contextul exploziei inflației

El a explicat în postare ce înseamnă anticipaţiile inflaţioniste şi care sunt consecinţele acestora.

"Ce înseamnă anticipaţiile inflaţioniste: dacă ar mai exista episoade de isterie, atunci populaţia ar putea crede, incorect, că episoadele vor tot continua şi că preţurile vor continua să crească, crez ce ar face rău tot populaţiei. Deci isteria ar creşte preţurile, iar creşterea preţurilor ar crea şi mai multă isterie. Panica ar crea panică, iar anticipaţiile viitoare s-ar hrăni cu anticipaţiile curente, pentru că inflaţia se hrăneşte cu inflaţie dacă banca centrală nu ia măsuri", a precizat Popa.

„Inflaţia este o boală, iar BNR aplică medicamentul”

Acesta susţine că BNR ia măsuri, de aproape un an, folosind instrumentele specifice pe care le are, acum fiind în luptă directă cu inflaţia.

Vezi și: Isărescu: S-a spus că să se mai reducă din taxe. Păi de unde, tată?

"'Încrederea este cheia uşii spre succes' este titlul unei opinii publicate de mine în urmă cu un an. Explicam la acel moment că băncile centrale se bazează pe încrederea publicului, încrederea că vor lua măsurile necesare pentru a stăvili inflaţia, chiar dacă nu sunt plăcute (creşterea dobânzilor). Fără credibilitate, anticipaţiile s-ar pierde şi pe bună dreptate. Dar nu e cazul. Luăm măsuri cât se poate de echilibrate având în vedere contextul. Ar fi cazul dacă în loc să crească dobânzile BNR le-ar scădea, ca să avem şi noi dobânzi negative şi ca să fie aplaudată de politicieni. Dar nu e cazul. Inflaţia este o boală, iar BNR aplică medicamentul, creşte dobânzile, chiar dacă nu este plăcut pentru pacient. Ştim ce medicament trebuie aplicat şi avem stocuri suficiente, însă contează foarte mult dozajul (cât) şi timing-ul (când) este aplicat, la acest 'fine-tuning' lucrăm. Nenumăratele semnale de alarmă trase ieri la adresa 'problemei fiscale' a deficitului (la 4 lei încasaţi statul mai cheltuie încă 1, lună de lună, an de an) au răsunat puţin în spaţiul public...ceaiul de tei a făcut însă valuri...În această cheie am văzut eu lucrurile", a mai notat Cristian Popa.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri