Banca Transilvania vine cu noi soluții care ajută românii stabiliți în străinătate să-și gestioneze banii în diferite valute și să facă banking de oriunde și oricând, prin aplicația BT Pay. Printre acestea se numără primirea cardului prin curier.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România ca active. Mamutul bancar de la Cluj și-a consolidat poziția în clasament după achiziția OTP Bank România de anul trecut.
Ce trebuie să știe clienții Băncii Transilvania
- Primirea cardului fizic, prin curier, în Italia, Spania, Germania, Marea Britanie și Republica Moldova.
- Adăugarea în BT Pay a cardurilor emise de alte bănci sau fintech-uri din peste 30 de țări.
- Alimentarea cardului BT din aplicație prin transfer de bani de pe alte carduri înrolate în BT Pay, emise de bănci și fintech-uri din străinătate sau din România.
BT Pay este un accelerator pentru conectarea financiară a membrilor familiilor din diferite țări, precum și pentru incluziunea financiară a românilor de pretutindeni. Gradul de incluziune financiară din România era de 71% în 2024, conform Asociației Române a Băncilor și Institutului Român pentru Evaluare și Strategie.
Funcționalitatea Deschidere de cont curent prin BT Pay, cu card digital instant, lansată în ianuarie 2024, a adus până acum Băncii Transilvania un număr considerabil de clienți noi, aproximativ 100.000, inclusiv români din 26 de țări.
Dispar aplicațiile vechi de la Banca Transilvania
Banca Transilvania renunță la apicațiile vechi de mobile banking: BT Pay și BT Go înlocuiesc treptat BT24 și NeoBT, devenind singurele aplicații prin care clienții persoane fizice și firme vor face banking cu Banca Transilvania. Migrarea se desfășoară în etape, începând cu această lună și se va încheia în octombrie 2025.
Ce trebuie să facă clienții ca să treacă la noile aplicații
Utilizatorii vor primi de la Banca Transilvania – prin email, SMS sau prin intermediul aplicațiilor – informații despre trecerea la BT Pay și BT Go.
Recomandări pentru clienți, pentru siguranța banilor:
• Analizarea critică a mesajelor primite, indiferent de canalul de comunicare, cu referire la migrare și la aplicațiile băncii.
• Comunicările care par să fie din partea BT – prin email, telefon, SMS, WhatsApp, Telegram, social media etc. – trebuie verificate în cazul în care generează suspiciuni. Pentru aceste cazuri/a raporta o fraudă, detaliile BT de contact sunt următoarele: 0264 308 055, contact@btrl.ro.
• BT nu solicită prin niciun canal de comunicare date personale sau detalii de acces în aplicațiile bancare.
• Banca nu solicită clienților instalarea de aplicații prin îndemnul de a accesa link-uri.
• Consultarea, pe site-ul Băncii Transilvania, a informațiilor despre siguranța în aplicațiile BT, siguranța online și migrare.
Utilizatorii BT Pay au acces la toate opțiunile de banking de zi cu zi ale aplicației, imediat după deschiderea contului și au opțiunea alegerii unuia dintre Abonamentele BT de cont curent. Majoritatea serviciilor asociate contului curent și cardului de debit sunt gratuite, inclusiv primirea cardului în alte țări. Comisionul este zero pentru transferuri în lei sau alte valute, între persoane care folosesc BT Pay, precum și pentru plăți cu cardul BT digital sau fizic, în străinătate sau în România.
Pentru românii din străinătate, banca are o echipă Call Center dedicată (+40264 303 003, contact@btrl.ro). De asemenea, aceștia pot consulta informații pe site-ul Întreb BT, platformă de educație financiară care, în 2024, a fost vizitată din străinătate mai ales din Germania, Marea Britanie, Italia, Spania, Franța și Republica Moldova.