15 Octombrie 2008

Clientii Raiffeisen Bank au pierdut 60.000 euro de pe urma actiunilor de phising



Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phising se ridica la aproximativ 60.000 euro, o mare parte a sumei fiind blocata de banca in conturile phisherilor si restituita ulterior clientilor fraudati.
"Raiffeisen Bank a colaborat permanent si eficient cu Inspectoratul General al Politiei pentru stoparea fraudelor si prinderea celor care initiaza atacuri de phishing. Clientii bancii, care si-au divulgat datele confidentiale, ar fi putut fi prejudiciati cu o suma totala de aproximativ 60.000 euro. In acelasi timp, banca a actionat pentru protejarea clientilor sai care au dat curs mesajelor de phishing, blocand unele tentative de frauda inainte de a se produce efectiv. Ceea ce mai merita mentionat este faptul ca o mare parte a prejudiciului a fost blocata de banca in conturile phisherilor si a fost restituita ulterior clientilor fraudati. Date fiind toate masurile de protectie luate, prejudiciul adus clientilor bancii a fost limitat", au declarat reprezentantii Raiffeisen Bank, citati de NewsIn.

Directia pentru Combaterea Criminalitatii Informatice (DCCI) a anuntat marti ca a arestat trei persoane in cazul phising-ului de la Raiffeisen Bank. Potrivit informatiilor reprezentantului DCCI, initiatorii atacului de spam indreptat catre Raiffeisen Bank sunt trei romani care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atatea conturi bancare separate cu intentia de a vira banii obtinuti prin procedeul de phishing. Surse din interiorul bancii au declarat ca s-au inregistrat aproape 200 de plangeri ale clientilor carora le-au disparut bani din conturi. Spiridon a mentionat ca persoanele contactate pentru a-si crea un cont bancar, nu stiau pentru ce sunt rugate sa infiinteze respectivele conturi, si nici provenienta banilor.



Citeste si