27 Mai 2010

MasterIndex: 41% dintre romani detin un card bancar



Piata cardurilor bancare din Romania face pasi concreti spre dezvoltare, la nivel national 41% dintre romani detinand un card bancar, iar 34% dintre acestia utilizandu-le cel putin o data pe luna pentru plata cumparaturilor.
Romanii au inceput sa se intereseze care sunt avantajele si costurile cardurilor, in special pentru cele de credit, incercand sa le foloseasca cat mai eficient din punct de vedere financiar.

"Studiul MasterIndex pe Romania a relevat faptul ca in aceasta perioada oamenii sunt mai atenti la cheltuielile pe care le fac, iar posesorii de carduri de credit cauta sa fructifice avantajele acestor produse", sustine Denisa Mateescu, general manager pentru Romania si regiunea Balcanilor, MasterCard Europe.

MasterIndex, studiul realizat de MasterCard impreuna cu o companie de cercetare de piata, s-a desfasurat la nivel national si a analizat obiceiurile legate de utilizarea cardurilor, in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani.

"De exemplu, 27% dintre acestia au inceput sa caute mai multe informatii despre produsele financiare, 13% au spus ca isi achita cumparaturile integral in perioada de gratie, 11% ca au cautat informatii despre programele de loialitate, 10% platesc mai des cu cardul la comercianti, ca sa evite comisionul de retragere, iar 9% au inceput sa caute un card de credit cu facilitatea de plata in rate fara dobanda", a adaugat Denisa Mateescu.

La nivel national, 41% dintre romani detin un card de plata, in timp ce, la nivel urban, detinatorii de carduri sunt in proportie de 54%.

In ceea ce priveste utilizarea cardurilor, 34% din respondentii posesori de carduri le folosesc pentru plata la cumparaturi cel putin o data pe luna.

Potrivit MasterCard, piata de carduri din Romania a facut progrese importante, astfel ca 17% dintre posesorii de carduri platesc cu cardul si pentru sumele de 100 de lei. Dintre posesorii de carduri de credit, 21% declara acesta preferinta.

Pentru sumele de peste 1.000 de lei, procentele cresc la 27%, respectiv 32%, printre posesorii de carduri de credit.

In ceea ce priveste mediul online, 16% dintre persoane aleg sa isi plateasca cumparaturile cu cardul.

"Utilizarea cardurilor pe internet este o tendinta foarte importanta pentru viitor, iar datele reiesite din studiu sunt promitatoare. In interpretarea lor, trebuie sa tinem cont de un nivel de penetrare relativ scazut al internetului la noi in tara, precum si de prejudecata legata de faptul ca doar cardurile de credit pot fi utilizate pe internet. In realitate, standardul 3DSecure a facut posibila utilizarea sigura a tuturor cardurilor pe internet, prin inrolare, de mai bine de cinci ani", sustine Denisa Mateescu.

MasterIndex este o cercetare realizata de MasterCard Europe pentru prima data in Turcia, in anul 1998.



Citeste si