Multi dintre cei care participa la interviuri de angajare vin cu asteptari foarte mari in privinta lucrurilor pe care le pot face, a afirmat pentru wall-street.ro Ioana Marcu, directorul de resurse umane al Orange, cel mai mare operator de telecomunicatii de pe piata locala cu afaceri de 937 milioane de euro anul trecut si circa 2800 de angajati.
“Economia din Romania a crescut fulminant in ultimii 20 de ani, foarte multi oameni au crescut intr-un timp foarte scurt si nu au apucat sa isi sedimenteze cunostintele. Parerea de sine este putin supraevaluata. Desi este un lucru bun sa ai o parere buna despre tine, de fapt, ei nu masoara ce au facut si ce au lasat dupa ei. Faptul ca au lucrat pentru niste firme mari si lucrurile au mers i-a facut sa creada ca au facut o treaba extraordinara, dar nu cred ca s-au uitat in oglinda sa se intrebe «Doamne, dar eu ce am facut in treaba aceea? Eu singur». Iar noi avem nevoie de oameni care sa fie capabili sa faca. Normal ca vrem sa fie manageri foarte buni, sa poata sa vorbeasca foarte bine, sa fie inspirationali, dar...daca nu fac, nu merge treaba”, explica Marcu.

Ea adauga ca angajatii trebuie sa poata sa se adapteze intr-un mediu de business foarte dinamic, in care se schimba tehnologiile, oamenii .

“Trebuie sa te poti schimba in acest context si sa iti faci treaba. Sa poti sa iti pui niste repere in toate aceste lucruri care se modifica si sa mergi mai departe”, mai spune directorul de resurse umane al Orange.

48% dintre angajati sunt femei

Operatorul are in jur de 2800 de angajati, cei mai multi lucrand in departamentele de vanzari, customer service si tehnic. Compania are o medie de varsta de circa 30 de ani, iar in jur de 48% dintre angajati sunt femei.

Printre domeniile pentru care se gasesc cu dificultate oamenii potriviti se numara zona de controlling, marketing sau vanzari directe.

“Desi piata noastra pare mare din unele puncte de vedere, este mica din altele. Sunt 3-4 firme mari si noi nu ne dorim sa luam oameni de la concurenta, in principiu. Deci este destul de greu sa gasesti unii specialisti. Zona de controlling (n.red. coordoneaza activitatile companiei pentru a indeplini obiectivele strategice) este destul de greu de acoperit, cea de marketing, zona de vanzari directe. Se intampla asa, sau pentru ca felul in care am crescut oameni este cel putin la nivelul pietei sau...nu neg faptul ca suntem foarte atenti si la costuri si nu putem lua oameni la orice pret. Mai ales ca suntem o multinationala, cu principii, alinieri, proceduri”, declara Marcu.

Wall-Street.ro va publica intregul interviu cu Ioana Marcu in editia de maine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri