30 Octombrie 2012

Jucatorii din outsourcing, o piata cu 20-30.000 de angajati, si-au facut asociatie: Vrem sustinerea autoritatilor



Cei mai mari jucatori de pe piata locala de outsourcing, printre care Genpact, HP, Microsoft, Office Depot, Oracle, Wipro si WNS, au format Asociatia Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri (ABSL), aceasta avand ca obiectiv cresterea sustinerii domeniului de catre autoritatile romane, dar si dezvoltarea atractivitatii pietei locale pentru investitii.

Asociatia reuneste companii multinationale din industria externalizarii proceselor de afaceri (business process outsourcing - BPO), centrelor de servicii partajate (shared service centers - SSC), externalizarii serviciilor informatice (information technology outsourcing - ITO) si cercetarii si dezvoltarii (research and development - R&D).

„Romania prezinta numeroase oportunitati pentru investitii si obiectivul nostru va fi sa promovam aceasta piata ca destinatie atractiva pentru outsourcing”, a declarat Alexander Weigl, presedinte ABSL in Romania si director general al GeBOC, centrul de servicii de suport al HP.

Weigl a adaugat ca inca nu exista date exacte despre numarul de angajati de pe piata locala de outsourcing, dar ca estimeaza ca ar fi in jur 20-30.000 de oameni care lucreaza in domeniu.

De asemenea, managerul GeBOC estimeaza ca numarul de angajati din outsourcing va creste anual cu intre 10-20% in perioada urmatoare.
Locul noua in lume in outsoucing. Pe trei in Europa, dupa Marea Britanie si Polonia Romania se afla pe locul 9 la nivel global in randul locatiilor preferate in vederea externalizarii serviciilor pentru afaceri, cu 40 de noi proiecte pentru centre de SSC, BPO, R&D si peste 11.000 locuri de munca nou create pe piata in perioada 2008-2012, potrivit unui clasament realizat de compania de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle.

La nivel european, Romania este pe locul al treilea, dupa Marea Britanie si Polonia.

In regiune, Romania concureaza cu Bulgaria in ceea ce priveste costurile scazute cu forta de munca, insa detine un avantaj datorita competentelor profesionale si cunoasterii mai multor limbi straine, conform unui studiu KPMG.

Acelasi studiu mai arata ca marile companii din industrie au deschis cel putin un centru pe piata locala, insa exista companii care au deschis doua sau mai multe sedii in tara pentru a atrage resursele disponibile la nivel local.

Un astfel de centru de servicii financiare, logistice, administrative, de IT si suport clienti creeaza intre 100-500 locuri de munca. In Romania, principalele destinatii pentru companiile din domeniu sunt marile orase, respectiv Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Sibiu si Brasov.
Citeste si: Genpact: In contabilitate suntem la nivelul Evului Mediu, cand oamenii isi faceau pantofii si hainele acasa



Citeste si