Cota Apple pe piata tabletelor a scazut la circa 50% in trimestrul al treilea, de la 66% in cele trei luni precedente, din cauza cresterii cererii pentru produsele concurente ale Amazon si Samsung Electronics, relateaza Bloomberg.

Livrarile mondiale de tablete au totalizat 27,8 milioane de unitati in perioada mentionala, in urcare cu 50% fata de intervalul similar din 2011, potrivit unui raport al companiei de analiza a pietei IDC.

Samsung a livrat 5,1 milioane de tablete in trimestrul al treilea, de peste doua ori mai multe fata de aceeasi perioada a naului trecut, in timp ce cota de piata a Amazon a urcat de la 4,8% la 9%, scrie Mediafax.

Apple a pierdut din cota de piata dupa ce oamenii au amanat achizitiile de iPad-uri in asteptarea noilor versiuni ale tabletei.

"Un numar considerabil de persoane interesate sa cumpere o tableta Apple au asteptat lansarea iPad mini", a declarat Tom Mainelli, director la IDC.

El considera ca actualul trimestru va fi foarte bun pentru Apple, datorita iPad mini si a versiunii a patra iPad.

Apple a vandut 3 milioane de iPad-uri si a epuizat practic stocurile weekend-ul trecut, in trei zile de la punerea in vanzare a noilor versiuni, dubland recordul inregistrat la lansarea precedenta.

IPad mini, cu un pret de 329-659 de dolari, a intrat pe o piata aglomerata de alternative mai ieftine de la Google, Amazon si Samsung.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Tablete ieftine pe care sa le cumperi fara sa pierzi din calitate