Actiunile Panasonic au inregistrat luni cea mai mare crestere din ultimii 38 de ani, la bursa din Tokyo, dupa ce compania a obtinut profit in trimestrul al treilea fiscal, spre surprinderea analistilor, datorita deprecierii yenului, a vanzarilor de active si a reducerii numarului de angajati, transmite Mediafax.
Titlurile Panasonic s-au apreciat cu 17%, cea mai mare crestere dupa septembrie 1974, la 692 yeni pe unitate.

Panasonic, al doilea mare producator japonez de televizoare dupa Sony, a obtinut un profit de 61 de miliarde de yeni (658 milioane dolari) in ultimele trei luni ale anului trecut, in timp ce analistii anticipau pierderi de 17 miliarde de yeni (162 milioane dolari), transmite Bloomberg.

Rezultatele financiare ale Panasonic, ca si cele ale Sharp, au fost sustinute de deprecierea yenului. Panasonic a luat totodata masura de eliminare a 38.000 de locuri de munca, din aprilie anul trecut, pentru reducerea costurilor, in conditiile cererii slabe pentru televizoare si a concurentei din partea Samsung Electronics.

Panasonic pare sa fi depasit momentul critic, ceea ce reduce temerile investitorilor privind supravietuirea companiei, considera Masamitsu Ohki, manager de fonduri la fondul de hedging Stats Investment Management din Tokyo.

Compania a reiterat o estimare anterioara privind pierderi de 765 miliarde yeni (8,2 miliarde dolari) pe ansamblul anului trecut si urmeaza sa prezinte pana la sfarsitul lunii martie un nou plan pe termen mediu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri