Vanzarile de televizoare pe piata locala au fost anul trecut de 846.000 de unitati, in scadere cu 1,6% fata de cele 860.000 de exemplare vandute in 2011, potrivit lui Ciprian Hatneanu (foto), subregional manager pentru Europa de Est pe divizia de consumer choices in cadrul companiei de cercetare GfK.
Dintre acestea, circa 750.000 de exemplare au fost cu ecran plat (LCD, LED, plasma, 3D, Smart TV), iar restul de 96.000 cu tub catodic (CRT).

“Piata a fost impulsionata de cererea pentru televizoare LED, 3D si Smart TV, de fapt chiar segmentele care au adus valoare. De asemenea, promotiile puternice din 2012 au atras o mai mare cerere. Desi rata de penetrare a televizoarelor cu cub catodic este inca mare (95%), potentialul pentru LCD-uri si plasma este si el in crestere, acum situandu-se la 20%”, mai spune Hatneanu.

Astfel, in 2012, vanzarile de televizoare cu ecran plat au crescut cu 10,9% fata de 2011, cand acestea s-au situat la circa 676.000 de unitati.

Pe de alta parte, televizoarele cu tub catodic au fost de 96.000 de unitati, in scadere cu mai bine de 7 ori fata de 2007, cand acestea erau de 710.000 de exemplare.

Scadere: Piata totala de televizoare era de un milion de unitati in 2007-2008

“De-a lungul timpului, televizoarele cu cub catodic (CRT) au fost inlocuite rapid de cele cu ecran plat. Cu toate acestea, daca in 2007 si 2008 se vindeau in jur de un milion de unitati pe an, in 2012 numarul total de televizoare (CRT + televizoare cu ecran plat) este de aproximativ 850.000 unitati”, explica Hatneanu.

De asemenea, dintre tipurile de televizoare cu ecran plat, reprezentantul GfK spune ca anul trecut modelele cu LED au evoluat mai bine decat cele LCD, iar cele Smart mai bine decat cele 3D.

“In tabloul mare al vanzarilor de TV-uri, daca CRT-urile au avut in 2012 o cota de 11% in unitati vandute si reprezinta o piata care probabil va disparea in urmatorii 2 ani, televizoarele LCD (LCD si LED) au ajuns la 88% din vanzari, iar plasmele la 2% din total”, spune reprezentantul GfK.

Romanii au cheltuit 256 milioane de euro pe televizoare in 2012

Ca valoare, cele 850.000 de televizoare vandute anul trecut au insemnat circa 256 milioane de euro, adica aproximativ 86,5% din intreaga piata de electronice, evaluata la circa 296 milioane de euro. Restul de 40 de milioane din piata de electronice au fost reprezentate de DVD playere sisteme audio, console video si camera video.

Pe de alta parte, din suma de 256 milioane de euro pe care romanii au cheltuit-o anul trecut pentru a-si cumpara televizoare, in jur de 6 milioane de euro au fost pentru modele cu tub catodic (fata de 70 mil. euro in 2007), iar restul pentru modele cu ecran plat, dublu fata de 2007.

Vanzarile de modele Smart si 3D au fost de 84 milioane de euro

Totodata, in jur de o treime (84 milioane de euro) din vanzarile de televizoare cu ecran plat au fost pentru modele Smart si 3D.

“Efortul financiar pentru un astfel de model este inca semnificativ, un aparat de acest fel de 32 inch fiind in medie cu 50% mai scump decat unul de 32 inch fara aceste functii”, explica Ciprian Hatneanu.

Diagonala cea mai bine vanduta in Romania anul trecut (43% din vanzarile televizoarelor cu ecran plat) a fost cea de 30-32 inch (76-81 de centimetri).

“Preferinta consumatorilor se indreapta si catre diagonale mai mari de 40 de inch, acestea reprezentand o treime din piata si continuand ascensiunea”, mai spune Hatneanu.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri